Thursday, Apr 21, 2022

صفحه نخست » حتی اگر یک دهم این سخنان درست باشد، برای برکناری وزیر کار، نه یک روز، که یک ساعت تعلل هم زیاد است

kar_042122.jpgجزییات کامل جلسه وزیر کار و معترضان وزارتخانه/ حجت عبدالملکی؛ تنها وزیر دولت رئیسی که کارکنانش به دنبال استیضاح او هستند! + فایل صوتی

روز گذشته جلسه کارکنان معترض در وزارت کار با حجت عبدالملکی وزیر کار و سیدمحمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه برگزار شد. رویداد۲۴ جزییات این جلسه و آنچه در آن مطرح شده را منتشر می‌کند و بدون توضیح، قضاوت را به خوانندگان می‌سپارد و تنها ذکر این جمله کافی است که حتی اگر یک دهم این سخنان هم درست باشد، برای برکناری وزیر کار و تیم او، نه یک روز، که یک ساعت تعلل هم زیاد است؛ چه اینکه این نخستین بار در تاریخ وزارتخانه‌های ایران است که کارکنان آن به صورت دسته جمعی به دنبال تسریع استیضاح وزیر باشند!

رویداد۲۴ - احتمالا هم سیدرضا فاطمی امین و هم سیداحسان خاندوزی این روزها به جان حجت عبدالملکی وزیر کار دعا می‌کنند؛ چه اینکه آنها به استیضاح نزدیک هستند اما هر بار که انتقادها به آنها افزایش می‌یابد، عبدالملکی با ماجرایی تازه و جنجالی جدید به میدان می‌آید و همه حواس به سمت وزیر کار می‌رود! وزیر کار البته یک تفاوت عمده با سایر وزرای در معرض استیضاح دارد، او تنها وزیری است که کارمندان وزارتخانه‌اش در تلاش هستند تا هرچه زودتر او استیضاح و برکنار شود؛ برای این ادعا دو شاهد وجود دارد؛ یکی آنکه دو روز گذشته کارمندان وزارتخانه در محوطه محل وزارت جمع شد و اعتراض خود را نسبت به تصمیمات وزیر و مجموعه آن اعلام کردند.

رویداد۲۴ شرح اعتراضات را از زبان چند کارمند وزارتخانه روایت کرده بود. آنها معتقد بودند سیاست‌های جدید نه به درد مردم و کارگران خواهد خورد نه کمکی به کشور خواهد کرد و همزمان کارمندان وزارتخانه را روز به روز فقیرتر کرده است. عمده انتقادات کارکنان درباره وضعیت رفاهی و حقوقی خودشان به این شرح بود:

۱. کاهش بدون دلیل حقوق و مزایای کارکنان و عدم پاسخگویی نسبت به وضعیت ایجاد شده

۲. انتصابات اتوبوسی و عزل و نصب‌های غیرتخصصی
۳. تبدیل وزارتخانه به شعبه دوم کمیته امداد
۳. ورود بی‌شمار نیرو‌های انسانی غیرکارآمد و غیرمتخصص در بخش‌های مختلف وزارتخانه و عقد قرارداد با آن‌ها از طریق شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری و شستا و کنار گذاشتن نیرو‌های قدیمی و موجود وزارتخانه
۴. بی‌انگیزگی و بی‌رغبتی در بدنه کارشناسی وزارتخانه در اثر سوءمدیریت و وجود مدیران ناکارآمد، در برخی از بخش‌ها به نحویکه برخی از مدیران سابقه فعالیت حتی یک ماه در مناسب اجرایی را ندارند
۵. گلایه از نگاه‌ها و رفتار‌های متکبرانه و متفرعن مدیران جدید نسبت به کارکنان و نگاه بالا به پایین به آن‌ها
۶. عدم استفاده از نیرو‌های خبره، باتجربه و حرفه‌ای در پست‌های مدیریتی با توجه به وجود ۱۸۰ کارمند دکترا
۵. در اختیار گذاشتن پست‌های سازمانی برخی کارشناسان و مدیران میانی به افراد جدید و سرگردانی نیرو‌های وزارت کار
۶. هرز دادن توان کارشناسی بدنه وزارتخانه در پروژه‌ها و برنامه‌های بی‌حاصل و بی‌نتیجه

افزایش اعتراضات کارکنان بالاخره باعث شد مدیران وزارتخانه از جمله سیدمحمدرضا حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع و خود حجت عبدالملکی در جمع معترضان حاضر شوند و از تصمیمات خود دفاع کنند. رویداد۲۴ به شرح کامل جلسه برگزار شده میان کارکنان و وزیر دست پیدا کرده است و فایل صوتی آن را منتشر می‌کند. نکته قابل توجه در این جلسه این است که اگر یک دهم این نقدها و اعتراضات کارکنان واقعیت داشته باشد، یک روز ادامه حضور عبدالملکی هم در وزارتخانه جایز نیست؛ چنانکه کارمندان معتقدند کاری که وزیر می‌کند این است که به دولت و شخص رئیس جمهور ضربه می‌زند.

حجت عبدالملکی در پاسخ به اعتراضات می‌گوید «ما وزارت مردم هستیم و فقط به خاطر مردم حضور داریم و اصلا به فکر پست و مقام نیستیم زیرا از من سن و سالی گذشته که بخواهم به فکر مقام باشم!» این بخش اوج سخنان عجیب وزیر کار است که حتی باعث خنده حضار می‌شود؛ چه آنکه اتفاقا او اول راه است، نه در پایان کار خود. عبدالملکی بدون هرگونه تخصص و تجربه تازه به مهمترین مقام زندگی خود رسیده و این جایگاه احتمالا آنقدر برایش خوش آمده که به این راحتی آن را رها نخواهد کرد. اما فارغ از آنچه عبدالملکی گفته، بهتر است بخشی از سخنان منتقدان را بشنویم.

بخشی از فایل صوتی جلسه وزیر کار و کارکنان وزارتخانه:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy