Friday, Apr 22, 2022

صفحه نخست » کاوه افراسیابی: نمی‌خواهم «وکیل مدافع تروریست‌ها» از من دفاع کند

afrasiabi_042222.jpgافراسیابی می گوید که مقالاتش درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی تنها دیدگاه‌های خودش به‌عنوان یک «روشنفکر و دانشمند» بوده است

العربیه - کاوه افراسیابی، که در دادگاه فدرال ایالت نیویورک به اتهام لابی‌گرغیرقانونی برای رژیم ایران در حال محاکمه است، از دادگاه خواسته وکیل تسخیری وی را مرخص کند، چرا که افراسیابی نمی‌خواهد کسی که وکالت متهمان دو پرونده تروریستی بزرگ در آمریکا را بر عهده دارد، از وی دفاع کند.

به گزارش «الگماینر»، پنجشنبه 21 آوریل، افراسیابی در ایمیلی به تاریخ 17 آوریل خطاب به ادوارد کورمن قاضی پرونده از او خواست دیردر فون دورنوم، وکیل تسخیری وی را کنار بگذارد، چرا که ارتباط وی با «دو پرونده تروریستی پرمخاطب» ممکن است افکار عمومی آمریکا را به «تفسیرهای نادرست» علیه او بکشاند.

به گفته افراسیابی، فون دورنوم وکالت جوخار تسارنایف، بمب‌گذار پرونده ماراتن بوستون را در دادگاه استیناف حکم اعدام وی در دادگاه عالی ایالات متحده بر عهده داشت. فون دورنوم همچنین وکیل متهم حادثه تروریستی اخیر متروی بروکلین در نیویورک است.

به گفته افراسیابی: «ارتباط دادن مستقیم یا غیرمستقیم نام من با متهمان حوادث تروریستی بسیار ناعادلانه و قطعاً بر خلاف ارزش‌های آمریکایی است، و من نگران این هستم که با توجه به ارتباط فون دورنوم با دو پرونده تروریستی مذکور، ممکن است چنین ایده‌ای سهواً درباره من نیز مطرح شود.»

دستگاه قضایی آمریکا می‌گوید که افراسیابی از سال 2007 حدود 265000 دلار از دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد پول دریافت کرده است، و همچنین از مزایای بیمه درمانی آنها بهره برده است. افراسیابی خود به این مساله اذعان کرده است.

با این وجود، وی کماکان اصرار دارد که مقالاتش برای روزنامه «نیویورک تایمز» و دیگر نشریات مشهور آمریکایی، تنها دیدگاه‌های خودش به‌عنوان یک «روشنفکر و دانشمند» بوده، و ناظر به تبلیغات غیرقانونی رژیم ایران نبوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گزارش «الگماینر»، پیشتر گمانه‌زنی‌های شده بود مبنی بر اینکه ممکن است دولت جو بایدن بخواهد در جریان مذاکرات احیای «برجام»، افراسیابی را با گروگان‌های دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی مبادله کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy