Friday, Apr 22, 2022

صفحه نخست » شایعاتی درباره استعفای قالیباف + واکنش تسنیم

natio22.jpgایران اینترنشنال - خبرگزاری تسنیم خبر استعفای محمدباقر قالیباف از ریاست مجلس را تکذیب کرد؛ همچنین در حالی که مشاور قالیباف افشای سیسمونی‌گیت را پروژه یک نهاد امنیتی خوانده، امام جمعه مشهد آن را «عملیات روانی دشمنان» نامید.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز جمعه دوم اردیبهشت خبر استعفای قالیباف را که به نقل از این خبرگزاری منتشر شده بود تکذیب کرد و آن را «خبرسازی» خواند.

روز جمعه همچنین احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، بدون نام بردن از قالیباف گفت: «دشمنان نظام و اسلام اقدام به آغاز عملیات روانی و علم کردن موضوعی برای یکی از مسئولان کرده‌اند تا به عناوین مختلف وی را از عرصه کنار زده و بر شما مردم مسلط شوند.»

با این حال چند تن از امامان جمعه در خطبه‌های خود از قالیباف انتقاد کردند.

از جمله الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام، با اشاره به سخنان خامنه‌ای درباره کالاهای خارجی گفت: «اگر فرد مسئولی یا خانواده او به کشور خارجی بروند و کالای خارجی وارد کشور کند، این آقای مسئول در شان جایگاهی که قرار گرفته‌ نیست.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

محمدجواد باقری، امام جمعه آستارا، نیز گفت در این شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی، سفر خانواده یک مقام مسئول ارشد نظام به خارج از کشور، آن هم در ماه رمضان به هیچ وجه پذیرفته نیست.»

با وجود این انتقادهای محدود، سایر اصولگرایان از قالیباف حمایت کرده یا درباره سیسمونی‌گیت سکوت کرده‌اند.

در همین حال رضا پناهیان، پسر علیرضا پناهیان سخنران مراسم‌های دفتر خامنه‌ای، افشای خبرهای مربوط به سفر خانواده قالیباف به ترکیه را با «لو دادن اطلاعات پرواز قاسم سلیمانی» مقایسه کرد.

یک روز پیشتر نیز محمود رضوی، مشاور محمدباقر قالیباف، افشای ماجرای سفر خانواده رییس مجلس به ترکیه را پروژه‌ای امنیتی و اقدامی توسط یک نهاد امنیتی با هدف حذف رقبای سیاسی خواند اما درباره آن توضیحی نداد.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نیز «درز اطلاعات» مربوط به این سفر را به رقبای سیاسی قالیباف نسبت داده و آن را با انتخابات هیات رئیسه مجلس مرتبط دانسته بود.

انتخابات داخلی مجلس قرار است هفته آینده برگزار شود و در جریان آن رییس و اعضای هیات رئیسه مجلس برای یک سال تعیین می‌شوند.

برخی از وبسایت‌ها در ایران نیز انتشار خبرهای سیسمونی‌گیت را به حامیان سعید جلیلی یا دولت ابراهیم رئیسی نسبت داده اند؛ با این حال وحید اشتری که نخستین بار این خبر را منتشر کرد در توییترش نوشت: «گاوگیجه بدی است. این بساط ریاکاری و تبعیض در زندگی‌تان را جمع کنید همه چیز حل می‌شود.»

ماجرای سیسمونی‌گیت در برخی رسانه‌های منطقه نیز بازتاب داشته و از جمله روزنامه «الجریده» کویت با انتشار تصویری در صفحه اول خود، گزارشی درباره «رسوایی رییس مجلس ایران» منتشر کرد.

این روزنامه در گزارش خود از جمله به وضعیت دشوار معیشتی شهروندان و مساله خط فقر در ایران اشاره کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy