Saturday, Apr 23, 2022

صفحه نخست » فائزه هاشمی عذرخواهی کرد

faezeh_042322.jpgفانئزه هاشمی ضمن ارائه توضیحی درباره سخنانش در فیلم منتشر شده از او ، بابت «احتمال خطا در بیان» از «مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند» ، پوزش خواست

فائزه هاشمی در متن ارسالی خود به خبرآنلاین اعلام کرده است:

این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشرشده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است.

ازآنجاکه فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطای در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم. و آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرانسانی پخش کرده‌اند، دارم چراکه در آموزه‌های دینی ما، انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.

***

کارزار رسانه‌‌ای علیه فائزه هاشمی، پس از حمایتش از باقی ماندن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی

رادیو بین المللی فرانسه - پس از آن که فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی از باقی ماندن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی حمایت کرد، رسانه‌های وابسته به سپاه با استناد به یک ویدئو، او را به توهین به پیامبر اسلام متهم کردند و برخی نیز خواستار اعدام او شدند.

در این ویدئو که در رسانه‌های سپاه و فضای مجازی منتشر شده، فائزه هاشمی می‌گوید که پیامبر اسلام پول عایشه، یکی از همسرانش را «حرام» کرده است.

در واکنش به انتقادها به این ویدئو، فائزه هاشمی در یادداشتی نوشت: «پیرو صحبت های اخیر اینجانب در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افرادی که به تصور خود منافع شان را در مواجه با حقیقت متزلزل می بینند در تلافی و با هدف انحراف افکار عمومی فیلمی از اینجانب با عناوین نادرست منتشر کرده و از این طریق درصدد القای توهین به مقدسات دینی توسط اینجانب هستند.»

او ادامه داد: «این در حالی است که در صورت دقت در فیلم منتشره بدون پیش داوری و بدون جانبداری، فقدان توهین و فقدان قصد توهین از طرف اینجانب که خود را مسلمان و معتقد می دانم آشکار و مبرهن است.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حملات علیه فائزه هاشمی وقتی شدت گرفت که او با خروج نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا مخالفت کرد و آن را به ضرر جامعه ایران دانست.

فائزه هاشمی چند روز پیش در یک اتاق کلاب‌هاوس گفت: «روز به روز فعالیت سپاه هم از نظر حوزه کاری و هم از نظر کمیت، گسترش بیشتری پیدا می‌کند و احتمال بازگشت آن را به پادگان‌ها سخت‌تر می‌کند. بنابراین شاید تنها کاری که بازگشت سپاه را به پادگان‌ها ممکن کند، این است که همین تحریم‌ها باقی بماند.»

این اظهارات در حالی است که درخواست ایران برای خروج نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام، به یکی از موانع این مذاکرات برای رسیدن به توافق تبدیل شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از خروج نام سپاه از فهرست‌ گروه‌های تروریستی به عنوان پیش‌شرط رسیدن به توافق احیای برجام نام برده‌اند. اما اما مقام‌های آمریکا بر ادامه تحریم سپاه تاکید کرده‌اند و عالی‌ترین فرمانده نظامی آمریکا نیز با خروج نیروی قدس سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرده است.

فائزه هاشمی اکنون عضو حزب کارگزاران است. علی محمد نمازی فعال سیاسی عضو حزب کارگزاران به تازگی گفته است که فائزه هاشمی به این حزب بازگشته و مسئولیت معاونت آموزش را قبول کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy