Saturday, Apr 23, 2022

صفحه نخست » انتشار جزییاتی متفاوت درباره سوء قصد به فرمانده ارشد سپاه پاسداران

nat23.jpgایران اینترنشنال - در پی تیراندازی به سوی یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران در زاهدان، معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر مجروح شدن او در این حمله را تکذیب کرد؛ درباره پاسدار کشته شده در این تیراندازی نیز جزییات متفاوتی گزارش شده است.

رسانه‌های ایران صبح شنبه سوم اردیبهشت گزارش دادند که خودروی حامل حسین الماسی، فرمانده تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی سپاه پاسداران، هدف تیراندازی قرار گرفت و «یکی از محافظان او» به نام محمود آبسالان که فرزند یک فرمانده دیگر سپاه است کشته شد.

برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند حسین الماسی در این حمله زخمی شده است اما علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، مرحمتی تاکید کرد هیچ فرد دیگری بجز محمود آبسالان «در این حادثه مجروح» یا کشته نشده است.

او در عین حال روایتی متفاوت از گزارش‌های قبلی ارائه کرد و گفت که در «ورودی شهر زاهدان یک ایست بازرسی بوده که «متاسفانه سحرگاه دیشب مورد تیراندازی قرار می‌گیرد» و محمود آبسالان که «در ایست بازرسی بوده» کشته می‌شود.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که «محافظ حسین الماسی» در جریان «تیراندازی افراد مسلح به سوی خودروی او» کشته شده است.

خبرگزاری فارس،‌نزدیک به سپاه پاسداران، نیز گزارش داده بود که به خودروی حامل فرمانده تیپ سلمان تیراندازی شده است.

معاون استاندار همچنین بدون ارائه جزییات گفت که «عوامل این درگیری» که سرنشین یک دستگاه خودرو سواری بودند دستگیر شده‌اند.

فرد کشته شده در این تیراندازی «ستوان دوم پاسدار محمود آبسالان» فرزند پرویز آبسالان جانشین فرمانده تیپ سلمان فارسی معرفی شده است.

دو روز پیشتر نیز اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان از دستگیری سه نفر به اتهام «جاسوسی برای موساد» خبر داده اما هیچ توضیح یا جزییات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

حسین الماسی که خبر مجروح شدن او در تیراندازی شامگاه جمعه تکذیب شده، دومین فرمانده ارشد سپاه پاسداران در استان سیستان بلوچستان است.

تیپ سلمان، به فرماندهی او، زیر نظر «قرارگاه منطقه‌ای قدس» سپاه پاسداران قرار دارد که در مرزهای شرقی ایران مستقر است.

حمله به فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر کم‌سابقه بوده است.

عمده‌ترین حمله در این زمینه به سال ۸۸ بازمی‌گردد که در جریان یک انفجار در در منطقه «پیشین» که گروه جیش‌العدل مسئولیت آن را برعهده گرفت، شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران از جمله نورعلی شوشتری، جانشین نیروی زمینی سپاه که همزمان فرمانده قرارگاه قدس بود، کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy