Wednesday, Apr 27, 2022

صفحه نخست » هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه جدید کرونا

corona.jpgالعربیه - مدیر سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که کاهش آزمایش‌های جدید درباره کووید-۱۹ جهش‌یافته، باعث غفلت جهان از شیوع این بیماری شده است

سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد که کاهش قابل توجه تست‌های تشخیصی کووید-۱۹، جهان را نسبت به ویروس جهش‌یافته و خطرناک احتمالی آن گمراه کرده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، شامگاه سه‌شنبه ۲۶ آوریل در اظهاراتی گفت که ویروس کرونا همچنان در حال تغییر و تحول به سویه‌های خطرناک جدید، شیوع و مرگ و میر در جهان است.

سازمان جهانی در عین حال تاکید کرد که گزارش‌های مربوط به کرونا نشان می‌دهد که موارد ابتلا و مرگ ‌و میر ناشی از این بیماری کاهش قابل‌ توجهی داشته است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت که هفته گذشته، کمی بیش از ۱۵ هزار مورد جان‌باخته به این سازمان گزارش شد که به گفته او کمترین میزان ثبت شده هفتگی از مارس ۲۰۲۰ تاکنون است.

👈 مطالب بیشتر در سایت العربیه

گبریسوس ضمن استقبال از روند محدود شدن ابتلا و مرگ ومیر ناشی از این بیماری، هشدار داد که اعداد کمتر ممکن است نتیجه کاهش قابل توجه تعداد آزمایش‌های انجام شده برای تشخیص ابتلای افراد به این ویروس باشد.

او افزود: «بی‌توجهی و اهمال آزمایش‌های بیشتر باعث عدم آگاهی ما از نحوه شیوع بیماری و نوع جهش یافته ویروس کرونا می‌شود».

او اظهار داشت، وقتی صحبت از یک ویروس قاتل باشد، دیگر نباید نسبت به شناخت آن بیماری کوتاهی کنیم».

ویلیام رودریگز، رئیس اتحادیه جهانی تشخیص بیماری «FIND» نیز با ابراز خشم خود از بسیاری از دولت‌ها که انجام آزمایش «اچ‌آی‌وی» برای شناسایی مبتلایان را متوقف کردند، از متوقف شدن آزمایش‌ها به شدت انتقاد کرد.

رودریگز در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی که سازمان جهانی بهداشت برگزار کرده بود، خاطرنشان کرد که در چهار ماه گذشته و در بحبوحه افزایش مبتلایان به بیماری کرونا آمار آزمایش‌ها از ۷۰ به ۹۰ درصد در سراسر جهان کاهش یافت.

او افزود، کاهش تعداد آزمایش‌ها زمانی رخ داد که امکان دستیابی به نتایج دقیق درباره بیماری‌ها بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

رودریگز ادامه داد: «ما اکنون توانایی‌های بی‌سابقه‌ای برای شناخت آنچه در حال رخ دادن است داریم».

بر اساس آمارهای رسمی، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا که از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین آغاز شد، تاکنون جان بیش از ۶ میلیون نفر را گرفته است.

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در حال لغو اقدامات پیشگیرانه و تلاش برای بازگشت به حالت عادی هستند، سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که همه‌گیری کرونا هنوز پایان نیافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy