Wednesday, Apr 27, 2022

صفحه نخست » به دست و پا افتادن "سردار گازانبری": شکایت میکنم

ghalibaf_042722.jpgرادیو بین المللی فرانسه - خبرگزاری مجلس ایران اعلام کرد: شکایتی علیه «غلامعلی جعفر ایمن‌آبادی»، نماینده پیشین مجلس ایران، درباره «تکرار ادعای دروغ یک فرد خارج نشین» در خصوص «خرید ملک در ترکیه توسط خانواده محمدباقر قالیباف» تنظیم شده است و در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس دهم، در مصاحبه‌ای، مبنی‌بر اینکه «آقای قالیباف دو دستگاه آپارتمان را در ترکیه خریداری کرده است»، گفت: سوال بنده از ایشان این است که پول خرید دو دستگاه آپارتمان را از کجا آورده است؟. ادعای خرید دو واحد آپارتمان توسط خانواده محمدباقر قالیباف، پس از افشاء ماجرای «سیسمونی‌گیت» مطرح شد.

خبرگزاری مجلس ایران، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت، اعلام کرد: محمدباقر قالیباف، شکایتی علیه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس ایران، تنظیم کرده است و در اسرع وقت در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری مجلس ایران، «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس، در گفت‌وگویی ادعای دروغ یک فرد خارج نشین درباره خرید ملک در ترکیه توسط خانواده آقای قالیباف را در قالب یک مصاحبه تکرار کرده است‌ و با توجه به اینکه ادعای مطرح شده از پایه و اساس کذب است در این خصوص شکایتی تنظیم شده که در اسرع وقت در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت».

پیش از این، احسان عسگری، مشاور رئیس مجلس ایران، در توییتر نوشته بود: «آقای دکتر ⁧‫قالیباف‬⁩ قطعا از آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس به دلیل انتشار مطلب کذب و تشویش اذهان عمومی و تکرار یک ادعای تکذیب‌ شده در خصوص خرید ملک در ترکیه شکایت خواهد کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

ادعای خرید آپارتمان توسط خانواده محمدباقر قالیباف، در پی افشاء ماجرای «سیسمونی‌گیت» مطرح شد. بر اساس این ادعا، امیررضا بحیرایی، داماد قالیباف، و محمد بحیرایی قرارداد پیش‌خرید دو واحد آپارتمان در استانبول ترکیه را امضا کرده‌اند.

ادعای خرید قالیباف از سوی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به تایید رسید. این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای، گفت: «مدارک و مستنداتی موجود است که نشان می‌دهد قالیباف در ترکیه دو دستگاه آپارتمان خریداری کرده است».

روز ۳۰ فروردین، گزارشی درباره سفر شماری از اعضا خانواده محمدباقر قالیباف در شبکه‌های مجازی منتشر شد که به سرعت با موضع‌‌گیری افراد نزدیک به محمدباقر قالیباف مواجه شد. علاوه بر موضع‌گیری پسر آقای قالیباف و شماری از ائمه جمعه در سراسر ایران، در مورد افشاء ماجرای «سیسمونی‌گیت»، تلویزیون دولتی ایران نیز تلاش کرد تا ماجرای جنجالی چمدان‌های خانواده رئیس مجلس ایران را امری عادی جلوه دهد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد برجسته کردن آن هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، زهرا مشیر، همسر رئیس مجلس ایران، به همراه مریم قالیباف، دختر رییس مجلس و دامادش، امیررضا بحیرایی به ترکیه سفر کرده و به دلیل میزان زیاد چمدان‌ها و حجم زیاد بار، در فرودگاه ترکیه با مشکل روبرو شدند. بر اساس این گزارش، خانواده محمدباقر قالیباف، برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر کرده بودند، ماجرایی که به «سیسمونی‌گیت» موسوم شده است.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، الیاس قالیباف، با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود، از مردم ایران عذرخواهی کرد، اما ضمن تکذیب خرید سیسمونی تاکید کرد که «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است» و آن را اقدامی «نابخشودنی» خواند. گفته می‌شود الیاس قالیباف از جمله مدافعان سرسخت اقتصاد مقاومتی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy