Friday, Apr 29, 2022

صفحه نخست » اسرائیل ستیزی حکومت ایران عملاً به ایران ستیزی تبدیل شده

rfi_042922.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

یک سال پس از تأسسیس حکومت اسلامی در ایران، روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس، یا روز جهانی نابودی اسرائیل نامگذاری کرد. هدف او و جانشین وی، علی خامنه‌ای، از این اقدام جلب طرفداری مسلمانان منطقه و جهان از حکومت تازه تأسیس روحانیون شیعه در ایران و بسط تشیع در منطقه، البته در رقابت با عربستان سعودی، پرده دار کعبه، بوده است.

اما،٤٣ سال پس از این اقدام، راهپیمایی حکومتی روز قدس به غیر از ایران در هیچیک از کشورهای مسلمان و جهان برگزار نمی شود. افزون بر این، اکنون سالهاست که در خود ایران شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" به یکی از شعارهای محوری مردم معترض در خیابان‌ها بدل شده و در خود خاورمیانه، اسرائیل‌ستیزی و بعضاً یهود ستیزی حکومت ایران نتیجۀ کاملاً معکوس به بار آورده است. یعنی : این ستیز دائمی به نزدیکی و اتحاد بیش از پیش اعراب و اسرائیل در مقابل تهدیدهای حکومت اسلامی ایران و اقدام‌های بی ثبات کنندۀ آن در خاورمیانه بدل شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

آیا اسرائیل ستیزی رژیم ایران در عمل به ستیز این رژیم با مردم ایران و کشورهای خاورمیانه و در عین حال به منشاء انزوای حکومت اسلامی ایران بدل نشده است؟

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy