Wednesday, May 25, 2022

صفحه نخست » قتل عام ۱۸ کودک دبستانی در ایالت تکزاس-آمریکا

massacre_052322.jpgتیراندازی در دبستانی در تگزاس؛ ۱۸ کودک و سه بزرگسال کشته شدند

ایندیپندنت فارسی - در جریان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «یوالده» در ایالت تگزاس آمریکا دستکم ۱۸ کودک و ۳ بزرگسال کشته شدند. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا که در جریان بازگشت از تور آسیایی در هواپیما از این حادثه مطلع شده بود، در یک سخنرانی کوتاه در کاخ سفید از کشته شدن کودکان در این فاجعه ابراز تاسف کرد و با خانواده و بازماندگان ابراز همدردی کرد. او با انتقاد از «لابی سلاح» و با اشاره به سود تولید‌کنندگان سلاح تاکید کرد که همین حالا باید برای توقف این روند و اصلاح قانون صلاح در آمریکا اقدام کرد. او به هیچ یک از پرسش‌های خبرنگاران در مورد این فاجعه و اینکه آیا به تگزاس سفر خواهد کرد یا نه، پاسخ نداد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز چهارشنبه چهارم خرداد نوشت حال سه نفر دیگر هم که در این حمله مرگ‌بار مجروح شده‌اند وخیم است.
رسانه‌های داخلی آمریکا ضارب را یک مرد مسلح ۱۸ ساله معرفی کردند. فرد مسلح از سوی پلیس کشته شد.این مرگبارترین تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی طی ۱۰ سال گذشته در آمریکا به شمار می‌رود. این حادثه تنها ۱۰ روز پس از آن اتفاق افتاد که یک مرد سفید‌پوست ۱۸ ساله در یک محله سیاه‌پوست‌نشین در شهر بوفالو ایالت نیویورک، مردم عادی را هدف قرار داد و ۱۰ تن را کشت.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گزارش رسانه‌های داخلی آمریکا ضارب درست در روز تولید ۱۸سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را به طور قانونی خریداری کرده بود.

انتقاد شدید سناتور مورفی از کنگره در پی کشتار تگزاس:

***

درباره مهاجم چه می‌دانیم؟

بی بی سی - گِرِگ اَبِت فرماندار تگزاس پیشتر مهاجم را سالوادور راموس ۱۸ ساله توصیف کرد که به گفته او "۱۴ دانش‌آموز و یک معلم را به طرز وحشتناکی به ضرب گلوله کشت." آمار کشته‌ها بعدا افزایش یافت.

به گزارش رسانه‌های محلی در آمریکا مرد مسلح ممکن است در آغاز تیراندازی مادربزرگ خود را کشته باشد.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش می‌دهد که مظنون به یک سلاح کمری و یک سلاح نیمه خودکار "اِی آر-۱۵" و خشاب هایی با حجم بالا مسلح بود. براساس این گزارش او احتمالا دانش‌آموز دبیرستانی محلی بود.

فرماندار تگزاس گفته "تصور می‌شود که دو افسر حاضر در محل هدف تیراندازی قرار گرفته باشند اما جراحات آنها جدی نیست."

پیت آرِدوندو، رئیس پلیس منطقه آموزشی اووالد، گفت که تیراندازی در ساعت ۱۱:۳۲ به وقت محلی شروع شد و محققان بر این باورند که مهاجم "در این جنایت شنیع تنها عمل می‌کرد."

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که یک افسر گشت مرزی که در آن نزدیکی بود با شنیدن صدای تیراندازی خود را شتابان به مدرسه رساند و مرد مسلح را به ضرب گلوله کشت.

منطقه تحصیلی اووالد واقع در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهر سن‌آنتونیو به بی‌بی‌سی گفت که مدرسه از دانش‌آموزان تخلیه شده است. شمار دانش‌آموزان این دبستان زیر ۵۰۰ نفر است.

بیمارستان‌های محلی اعلام کردند که دانش‌آموزان این دبستان در بخش اورژانسی تحت معالجه هستند.

مقام‌های بیمارستان "یونیورسیتی هلت" گفتند که یک زن ۶۶ ساله و یک دختر ده ساله که حالشان وخیم گزارش می‌شود در بیمارستانی در سن آنتونیو تحت مداوا هستند.

بیمارستان "اووالد مموریال" در پستی در فیسبوک گفت که ۱۳ کودک "با آمبولانس یا اتوبوس" به آنجا منتقل شده‌اند که دو نفر آنها موقع ورود به بیمارستان مرده بودند.

مقام‌های کاخ سفید می‌گویند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان آخرین تحولات حادثه قرار دارد. گزارش می‌شود که پلیس آگاهی فدرال آمریکا، اف بی آی، مشغول کمک به تحقیقات است.

پنجشنبه این هفته آخر روز سال تحصیلی برای کودکان در این مدرسه است.

تیراندازی در مدارس به حادثه‌ای مکرر در آمریکا بدل شده، به طوری که به گزارش یک نشریه آموزشی به نام "ادویک" سال گذشته ۲۶ مورد از آن ثبت شد.

تمرین‌های آمادگی برای شرایط اضطراری مربوط به حمله مسلحانه، اکنون به یک برنامه رایج آموزشی از دوره دبستان تا دبیرستان بدل شده است.

در سال ۲۰۱۲ تیراندازی در دبستان سندی هوک در کانتیکات باعث شوک آمریکایی‌ها شد.

در آن حمله ۲۶ نفر که بیشترشان کودکان پنج و شش ساله بودند کشته شدند. یک مرد ۲۰ ساله عامل آن حمله مرگبار بود.

گزارش سال ۲۰۲۰ دفتر پاسخگویی دولت آمریکا دریافت که حدود دو سوم کلیه تیراندازی‌ها در مدارس در سطح دبیرستان روی می‌دهد و تیراندازی در مدارس ابتدایی اغلب تصادفی هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy