Wednesday, May 25, 2022

صفحه نخست » افراد بازداشتی منسوب به موساد شهروندان از پیش زندانی کرد هستند

arrested_052522.jpgنیروهای امنیتی برون‌مرزی جمهوری اسلامی یکی از این افراد را در ترکیه دستگیر کرده و به ایران بازگرداندند

العربیه - «شبکه حقوق بشر کردستان» گزارش کرد، «هسته وابسته به موساد» که سپاه پاسداران ایران ساعاتی پیش از ترور سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی مدعی «فروپاشی» آن شد، در حقیقت چند شهروند کرد هستند که سپاه آنها را بیش از یک سال تحت بازجویی و بازداشت قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک‌شنبه یک خرداد از دستگیری افرادی که آنها را «اراذل و اوباش مرتبط با موساد» نامید خبر داد. این خبر دو هفته پس از انتشار فیلم «اعترافات یک مامور سپاه» منتشر شد که توسط سازمان امنیت خارجی اسرائیل «موساد» در ایران روی داد. این فرد منتسب به سپاه به برنامه‌ریزی برای ترور چند شهروند اسرائیلی و اروپایی اعتراف کرده بود.

سپاه در بیانیه خود هویت افراد بازداشت‌شده و تاریخ و محل بازداشت آنها را مشخص نکرد. با این وجود، «شبکه حقوق بشر کردستان» می‌گوید سپاه پاییز سال گذشته هشت شهروند کرد را بازداشت و اخیرا با تاخیری طولانی خبر آن را منتشر کرد.

این هشت نفر به نام‌های وفا هناره، کامران هناره، آران عمری، اشکان عثمان‌نژاد، رحمان پرهازو، فخرالدین دودکانلو، حسن عمرپور و امیر مشتاق از نوامبر 2021 به اتهام «جاسوسی برای موساد» تحت بازداشت و بازجویی سازمان اطلاعات سپاه در ارومیه بوده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

در حالی که هفت نفر از این افراد پس از پایان مراحل بازجویی در تاریخ 20 اسفند 1400 به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند، وفا هناره همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه نگهداری می‌شود.

یک منبع آگاه در این باره به «شبکه حقوق بشر کردستان» گفت: «یکی از این افراد، با آگاهی از اینکه ممکن است بازداشت شود، ایران را ترک کرده و به ترکیه گریخته بود. اما نیروهای امنیتی برون‌مرزی جمهوری اسلامی وی را در ترکیه دستگیر کرده و به ایران بازگرداندند.»

به گفته این منبع آگاه، سپاه بازداشت‌شدگان را متهم به فعالیت‌های امنیتی برای «موساد» کرده است. اعتراف گرفتن از یکی از اعضای سپاه به نام «منصور رسولی» و آتش زدن خودروی مقامات نظامی از جمله اتهامات آنان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy