Sunday, May 1, 2022

صفحه نخست » تهدید رهبر حماس به شروع یک جنگی مذهبی که هزاران کنیسا در سراسر جهان را نابود خواهدکرد

hamas_043022.jpgرهبر حماس پاسخ تعرض اسرائیل به مسجدالاقصی را با هزار راکت و نابودی هزاران کنیسا می‌دهد

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

یحیی سنور، رهبر گروه بنیادگرای حماس در نوار غزه هشدار داد که در صورت "تعرض نیروهای اسرائیلی به حریم مسجد الاقصی" اسرائیل با نبرد بزرگی روبرو خواهد شد. رهبر گروه حماس تهدید کرد که "تعرض دوباره اسرائیل" به مسجدالاقصی جنگی مذهبی و نابودی هزاران کنیسا در سراسر جهان را در پی خواهد داشت.

یحیی سنور در ادامه خطاب به دولت اسرائیل گفت که در صورت ادامه تعرض به مسجدالاقصی باید خود را برای نبردی بزرگ آماده کند. در سخنان خود رهبر حماس از جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن، یعنی، حزب الله لبنان، سازمان جهاد اسلامی و حوثی های یمن قدردانی کرد و گفت که حماس هزار راکت به روی اسرائیل پرتاب می کند اگر این کشور تصمیم بگیرد که در روز اورشلیم به محوطۀ مسجدالاقصی تعرض کند. "روز اورشلیم" که در اواخر ماه مه برگزار خواهد شد جشنی است که اسرائیل هر سال به مناسبت کنترل بخش فلسطینی این شهر از سال ١٩٦٧ برگزار می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بر اساس قواعد تاریخی مسلمانان اجازۀ نماز خواندن در محوطه مسجدالاقصی را دارند، در حالی که غیرمسلمانان در ساعاتی معین می توانند بدون انجام عبادت به این محوطه بروند. در سال‌های گذشته شمار یهودیانی که به این محوطه می روند به ویژه در جریان عید پسح رو به افزایش گذاشته است. یائیر لاپید، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، هفتۀ گذشته قول داد که تغییری در این قواعد تاریخی نخواهد داد. در سخنان دیروز خود یحیی سنور، همچنین از منصور عباس رهبر حزب رام، که یک حزب عرب اسرائیلی است خواست که حکومت ائتلافی اسرائیل را برای همیشه ترک کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy