Sunday, May 1, 2022

صفحه نخست » مشاجره جدید درباره «استخر فرح» و مکان و نحوه مرگ رفسنجانی

arab1.jpgالعربیه - محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و حمید رسایی، از روحانیون تندرو وابسته به جریان قدرت در جمهوری اسلامی در نشستی با حضور رئیس جمهوری ایران در مورد درست یا غلط‌بودن «استخر فرح»، محل مرگ رفسنجانی مشاجره کردند.

این مشاجره در نشست برخی «فعالان سیاسی» با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در شامگاه شنبه 10 اردیبهشت رخ داد و طی آن محسن هاشمی‌رفسنجانی در سخنان خود خطاب به رئیسی گفت: «از مشاورینی استفاده کنید که اخبار و اطلاعات درست و واقعی به شما بدهند و این‌گونه نباشد که مثل‌ آقای رسایی اطلاعات غلطی مثل استخر فرح را به شما منتقل کنند.»

موضوع استخر فرح و احتمال قتل هاشمی‌رفسنجانی توسط نهادهای امنیتی نزدیک به بیت رهبر جمهوری اسلامی از زمانی بیشتر مطرح شد که جمعی از طلاب دینی مدرسه فیضیه قم در تجمعی اعتراضی نسبت به مذاکرات اتمی در دولت پیشین پلاکاردی با شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بلند کردند.

با این حال فرزند رئیس جمهوری اسبق ایران شب گذشته به نحوه یا اصل خبر مرگ پدر خود اعتراض نکرده بود و فقط به مکان حادثه و انتساب آن به فرح دیبا، همسر شاه سابق ایران اعتراض داشت.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

او‌ گفت، «این اطلاعات که استخر محل درگذشت مرحوم هاشمی متعلق به فرح است، نادرست و غلط است و من این را بارها به مقامات مسئول هم گفته‌ام که چنین چیزی صحت ندارد و چرا‌ آقای رسایی تاکید بر این مسئله دارد.»

در زمان طرح شعار مذکور توسط طلاب حوزه قم، علی مطهری، نائب رئیس وقت مجلس پیشین ایران در یادداشتی آن شعار را «سرنخی» دال بر قتل رفسنجانی دانست و از وزارت اطلاعات ایران خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

آن چه که موضوع قتل را تقویت کرد، نحوه ادای «نماز میت» بر جسد رفسنجانی توسط رهبر ایران بود. خامنه‌ای با حذف عبارتی از آن نماز، فاصله سیاسی و عمق اختلافات خود با یار پیشین خویش را به نمایش گذاشت.

در مراسم روز «عرفه» سال 2018 نیز منصور ارضی، مداح سرشناس و منتسب به بیت رهبر جمهوری اسلامی با تهدید حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران به مرگ به‌دلیل مواضعش در رابطه با مذاکرات اتمی، به نحوه مرگ رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد.»

فائزه هاشمی، دختر رفسنجانی نیز درباره «استخر فرح» و نحوه مرگ پدرش گفته بود، «علی‌رغم بررسی‌های شورای عالی امنیت ملی، ابهامات ما رفع نشده بود و با پلاکاردی که در تجمع، طلاب در دست گرفته بودند وظیفه نهادهای امنیتی، شورای امنیت و نهادهای مرتبط با رسیدگی به فوت بابا است که این مساله را پیگیری کنند.»





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy