Thursday, May 5, 2022

صفحه نخست » فیلم: انفجار در هتل معروف و تاریخی هاوانا؛ ۲۲ کشته

بی بی سی - مقام‌های هاوانا نشت گاز را علت وقوع این انفجار مهیب در هتل ۵ ستاره ساراتوگا در پایتخت کوبا عنوان کرده‌اند. در جریان این انفجار دست کم ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

havana.jpgاین هتل تاریخی ۵ طبقه که در دوران شیوع کرونا تعطیل و مشغول نوسازی بود بنا داشت از چهار روز دیگر بازگشایی شود. اما اکنون دست کم بخش بیرونی آن به کلی تخریب و به نظر غیر قابل ترمیم شده است.

عملیات نجات برای پیدا کردن کسانی که احتمالا زیرآوار مانده‌اند همچنان ادامه دارد و آنها که مجروح شده بودند هم به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

یزیرا دلا کاریداد، که یک چهار راه آن طرف‌تر از این هتل زندگی می‌کند می‌گوید ابتدا تصور کرده «زلزله آمده است».

شاهدان عینی مشاهده یک ابر بزرگ متشکل از دود سیاه و توده‌ای از گرد و خاک که به سرعت به اطراف پاشیده شد را روایت کرده‌اند.

خوشبختانه مدرسه‌ای که دقیقا پشت این هتل واقع شده آسیب چندانی ندیده و مقام‌ها از سالم ماندن تمامی دانش‌آموزان آن که اکنون از محل تخلیه شده‌اند، خبر داده‌اند.

میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا، شخصا به محل حادثه رفته که تنها کمی با ساختمان کنگره این کشور فاصله دارد. او گفته: «این انفجار بمب یا ناشی از یک حمله نبوده، بلکه تنها نتیجه یک سانحه تاسف‌بار بوده است».

تخریب یکی از هتل‌های تاریخی هاوانا، همزمان با تلاش‌های صنعت توریسم این کشور برای جبران خسارات ناشی از کرونا صورت گرفت.

هتل ساراتوگا در دوران کسادی و قرنطینه‌های کرونا مشغول نوسازی و تعمیرات اساسی بود.

این هتل که یادگار قرن نوزدهم هاوانا است یکی از پاتوق‌های افراد معروف بود و کسانی چون مدونا، بیانسه، میک جگر و همچنین باراک اوباما در آن اقامت کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy