Saturday, May 7, 2022

صفحه نخست » مهدی طائب عذرخواهی کرد

taeb_050722.jpgایران اینترنشنال - مهدی طائب، از چهره‌های امنیتی جمهوری اسلامی، در نخستین واکنش علنی به فایل صوتی افشا شده از او گفت سخنانش «تقطیع» شده بود و او از میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی، عذرخواهی می‌کند.

روز شنبه ساعاتی پس از آنکه گزارش شد میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی، از مهدی طائب به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده است، طائب از سخنانش عذرخواهی کرد.

مهدی طائب، رییس «قرارگاه عمار» و برادر رییس اطلاعات سپاه پاسداران، در اظهاراتی جدید که از جمله در خبرگزاری ایلنا منتشر شده سخنانش در فایل صوتی، از جمله درباره نقش میثم نیلی در افشای سیسمونی‌گیت، را تکذیب کرد.

در بخشی از فایل صوتی که ایران اینترنشنال یک روز پیشتر منتشر کرد، طائب درباره عامل افشای سیسمونی‌گیت گفته بود: «میثم نیلی دیگر. الان هم یک سر خط او است. ما نمی‌دانیم که آیا وزارت اطلاعات در این قضیه دخالت داشته یا نداشته.»

با این حال او روز شنبه در اظهاراتی جدید گفت سخنانش درباره میثم نیلی حرف خود او نیست و «سخنان یکی از افراد حاضر را تکرار می‌کردم».

ساعاتی قبل از این مصاحبه، سردبیر وبسایت «رجا نیوز» خبر داده بود که میثم نیلی، برادر داماد رئیسی و سردبیر سابق این وبسایت، از مهدی طائب شکایت کرده و این شکایت صبح شنبه در دادسرای ویژه روحانیت ثبت شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گزارش ایلنا، طائب همچنین گفت در فایل صوتی منتشر شده، کلمات «تقطیع» شده‌اند و «ساحت آقای نیلی پاک است و در این قضایا نیست».

طائب همچنین اختلاف بین جریان اصولگرا را رد کرد و گفت: «اگر قبلا اختلاف سلیقه‌ای هم بوده الان این حرف‌ها رنگ باخته» و «در طول زمان انقلاب هیچ‌گاه مثل الان نداشتیم که سران سه قوه از مشکلات موجود درک داشته باشند».

همچنین با اینکه طائب در فایل صوتی دست داشتن جمهوری اسلامی در حملات به مواضع ترکیه در شمال عراق را تایید کرده و گفته بود «کار عراق نیست که، ما هستیم»، او در سخنان جدیدش این اظهارات را نیز تکذیب کرد.

این چهره امنیتی گفت: «اصلا عراق ربطی به ما ندارد؛ موضوع ترکیه و عراق به خود عراق، ارتش و حشدالشعبی مربوط است.»

بر اساس فایل صوتی که روز جمعه در ایران منتشر شد، مهدی طائب در یک جمع خصوصی همچنین تایید می‌کند که محمدباقر قالیباف پیش از این نیز به همراه خانواده سفرهایی به ترکیه داشته و آن سفرها مرتبط با امور پشتیبانی از قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy