Sunday, May 8, 2022

صفحه نخست » چه می کنند بچه های مُوساد در «تهران»!؛ ف. م. سخن

5238D37E-710C-473A-B64E-EDCE5B0AB2E2.jpegساختن فیلمی خارجی که ماجرایش در ایران بگذرد، کار آسانی نیست خاصه آن که فیلم، مربوط به فعالیت اسراییلی ها در ایران باشد.

لوکیشن چنین فیلمی طبیعتا نمی تواند ایران باشد، ولی سازندگان در «آتن» یونان چنان خوب مناظر تهران را از آب در آورده اند که خود جای تحسین بسیار دارد چون شهریت تهران به گونه ای خاص است و در هیچ جای دنیا جایی شبیه به این شهر نمی توان یافت.

یادمان نرفته است لوکیشن عربی فیلم «بدون دخترم هرگز» را که گاو و گوسفند وسط خیابان های تهران رفت و آمد می کردند! :)

حالا ساختن فیلم، یک طرف ساختن سریالی که ده بیست قسمت دارد و باید هماهنگی تصویری قسمت های مختلف آن را حفظ کرد یک طرف!

به غیر از این، در ترکیب این سریال، شما تصاویر زمینی و هوایی که با پهباد از تهران گرفته شده است را مشاهده می کنید که به واقعی نشان دادن محیط بسیار کمک می کند.

واقعا آفرین به سازندگان این سریال و بخصوص کسانی که صحنه های تهران را با «درُن» تصویر برداری کرده اند.

برای ما که ایرانی هستیم و محیط تهران را می شناسیم، ممکن است نقاطی را مشاهده کنیم که با واقعیت منطبق نباشد، ولی همین که شما صندوق گدایی امام -گدا آهنی- را کنار پیاده رو می بینید لبخندی بر لب تان می نشیند و سازندگان سریال را تحسین می کنید.

فحش های اساسی فارسی هم که در این سریال داده می شود بسیار شنیدنی ست.

جالب اینجاست که این فیلم دوبله صوتی ندارد و گفت و گو ها به سه زبان فارسی و عبری و انگلیسی انجام می شود که همگی به زبان انگلیسی زیر نویس شده اند.

برای خارجی ها اصلا امکان ندارد تصاویر، باورناپذیر جلوه کنند و امکان ندارد فکر کنند که این تصاویر در «آتن» تهیه شده است.

هشت قسمت فصل اول این سریال خوب ساخته شده بود و برای ما ایرانیان باورپذیر بود، اما دو قسمتی که از فصل دوم این سریال دیروز پخش شد، شروع اش بسیار هیجان انگیز و بخصوص دیدن بازی درخشان خانم «گلن کلوز» با آن چشم های به شدت نافذ در نقش یکی از ماموران اصلی مُوساد، بسیار لذت بخش بود. فارسی حرف زدن خانم گلن کلوز هم در این سریال واقعا عالی ست! :)

بازی نوید نگهبان هم، در هر دو فصل بسیار عالی و اثر گذار است. می توان گفت که سازندگان اسراییلی و «اپل تی وی» برای ساختن این سریال سنگ تمام گذاشته اند.

در این سریال قرار است دخترک مامور اسراییل -تامار-، سردار قاسم محمدی فرمانده سپاه پاسداران را به لقاءالله بپیونداند که باید ببینیم موفق به این کار خواهد شد و آیا شباهتی با به لقاءالله پیوستن سردار قاسم سلیمانی خواهد داشت یا خیر!

عملیات بالاتر از خطری بچه های مُوساد در آزاد سازی خلبان اسیرشان از زندان اوین اگر چه جزو عملیات های فیلمیک به شمار می آید و در واقعیت غیر ممکن است، اما با عملیات واقعی عجیب و حیرت آوری که اسراییل در ایران انجام داده است و مثلا فخری زاده را با سلاح یک تُنی از پا در آورده می توان گفت که عملیات واقعی ترور فخری زاده، فیلمیک بوده و کار رهاسازی خلبان اسراییلی در سریال نسبت به این عملیات واقعی تر به نظر می رسد.

دیدن این سریال جذاب را به سریال دوستان و بخصوص به بچه های «وزارت» جمهوری اسلامی و فیلمسازان حکومتی نظام نکبت توصیه می کنم تا معنای فیلم امنیتی مثبت و موثر ساختن را بفهمند و مزخرفاتی مثل «گاندو» را که باعث خنده ی بینندگان می شود به خورد مردم ندهند! :)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy