Wednesday, May 11, 2022

صفحه نخست » بازداشت «دو فرد اروپایی سازمان دهنده آشوب» توسط وزارت اطلاعات

etelaat_051022.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت دو مأمور اروپایی متخصص در ایجاد شورش خبر می‌دهد. این وزارتخانه می‌نویسد که این "توطئه‌گران بیگانه" از جمله با شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ارتباط داشته و می‌خواسته‌اند موجی از "تخریب و شرارت و ناامنی" راه بیندازند.

روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی نوشتند که "دو فرد اروپایی که با هدف سوءاستفاده از مطالبات به‌حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (وزارت اطلاعات) شناسایی و بازداشت شدند".

وزارت اطلاعات اعلام کرده که "توطئه‌گران بیگانه با هدف اجرای طرحی ترکیبی از روش‌های نوین نرم و سخت، دو مأمور باتجربه خود را به ایران اعزام کرده بودند. آنان مأموریت داشتند با شبکه‌سازی و مرتبط‌سازی افراد و شبکه‌های آلودۀ داخلی، بر مشکلات و مطالبات اقشار شریف و زحمت‌کش جامعه اشراف پیدا کرده و با منحرف‌سازی مطالبات و مرتبط‌‌سازی گروه‌های متصل به خود، جامعه را با موج سهمگینی از تخریب و شرارت و ناامنی مواجه نمایند".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اطلاعیه آمده است که "دو عنصر اصلی، از اتباع یک کشور اروپایی و سازماندهی‌شده توسط سرویس‌های جاسوسی، از متخصصین حرفه‌ای در زمینه ایجاد شورش و بی‌ثباتی هستند"... اما هیچ توضیح بیشتری در مورد تابعیت یا هویت این افراد ارائه نشده است.

وزارت اطلاعات بازداشت این افراد را مستقیماً به اعتراضات اخیر معلمان ایرانی ربط می‌دهد و می‌گوید که ارتباطات این مأموران اروپایی با "برخی کانون‌ها، من‌جمله با تشکل غیرقانونی موسوم به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، تحت نظارت کامل امنیتی قرار گرفته و مستند شده است".

در پایان خبر آمده است که "در اولین زمان ممکن، بخشی از مستندات صوتی و تصویری به استحضار ملّت شریف ایران خواهد رسید" که احتمالاً منظور، اعترافات تلویزیونی است.

فرهنگیان ایران از مدتها قبل اعتراضات آرام خود را با مطالبات حرفه‌ای ادامه می‌دهند. کمتر از یک ماه قبل، رسول بداقی، عضو کانون صنفی معلمان، به اتهام "اجتماع و تبانی" به پنج سال زندان محکوم شد.

این نخستین بار است که دولت جمهوری اسلامی جنبش فرهنگیان ایران را به "توطئۀ بیگانگان" مرتبط می‌کند.

هفتۀ قبل مطبوعات سوئد نوشتند که یک تبعۀ این کشور که برای گردش به ایران رفته بود، بازداشت شده است. اما دولت ایران هیچ خبری در این باره منتشر نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy