Wednesday, May 11, 2022

صفحه نخست » "پوتین ممکن است در روسیه حکومت نظامی اعلام کند"

martial_051122.jpgنشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ارتش روسیه می‌خواهد از جنوب اوکراین به منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا در مولداوی «پلی زمینی» بکشد

اَوریل هِینز، مدیرکل سازمان‌های امنیتی ایالات متحده در اظهاراتی گفت، انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «غیرقابل پیش‌بینی‌تر» شود، و به منظور تقویت تلاش‌های جنگی خود در اوکراین، در روسیه «حکومت نظامی» اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه‌شنبه 20 اردیبهشت، هینز که در جریان جلسه استماع سنای ایالات متحده شهادت می‌داد، گفت بلندپروازی‌های پوتین فراتر از توانایی‌های نظامی روسیه است، و احتمالاً به این معنی است که طی چند ماه آینده وی روسیه را در مسیری غیرقابل پیش‌بینی‌تر و بالقوه خطرناک‌تر قرار خواهد داد.

به گفته وی: «روند فعلی این احتمال را افزایش می‌دهد که پوتین به حرکات شدیدتر از جمله اعمال حکومت نظامی، تغییر جهت تولید صنعتی، یا گزینه‌های نظامی به منظور آزاد کردن منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود روی آورد.»

به باور هِینز، پوتین برای درگیری طولانی‌مدت در اوکراین آماده می‌شود، که طی آن قصد دارد به اهدافی فراتر از دونباس دست یابد. تصمیم پوتین برای متمرکز کردن نیروهای روسیه در منطقه شرقی دونباس فقط یک «تغییر مسیر موقت» پس از شکست آنها در تصرف کیف در شمال است.

هینز در جریان استماع در «کمیته نیروهای مسلح» سنا گفت که نیروهای روسیه همچنان قصد دارند قلمروهایی در سراسر سواحل دریای سیاه به دست آورند، و افزود نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ارتش روسیه می‌خواهد از جنوب اوکراین به منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا در مولداوی «پلی زمینی» بکشد.

هینز تاکید کرد که نیروی فعلی روسیه به اندازه کافی بزرگ یا قوی نیست که بتواند تمام سرزمین‌های مورد نظر پوتین را بدون بسیج عمومی نیروها و منابع جامعه روسیه تصرف کند و در اختیار بگیرد. او همچنین گفت پوتین به احتمال زیاد دستور استفاده از تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد مگر اینکه روسیه با «تهدید وجودی» مواجه شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy