Tuesday, May 10, 2022

صفحه نخست » پس لرزه‌های سفر پرویز پرستویی به آمریکا: انتشار کم‌سابقه برنامه یک شبکه ماهواره‌ای در ایسنا

bisabeghe_051122.jpgصدای آمریکا - پس‌لرزه‌های سفر پرویز پرستویی به آمریکا ، که به دلیل حمایت از قاسم سلیمانی مورد اعتراض قرار گرفته بود، همچنان ادامه دارد و در رویدادی کم‌سابقه، یک خبرگزاری رسمی در ایران ۱۴ دقیقه از برنامه یک تلویزیون فارسی‌زبان در لس‌آنجلس را بازنشر کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، در اقدامی کم‌سابقه با انتشار گزارشی با عنوان «واکنش علیرضا امیرقاسمی به اقدام علیه پرویز پرستویی» ویدئویی را از تلویزیون «طپش» بازنشر کرد که در آن امیرقاسمی اعتراضات پیرامون سفر این بازیگر حامی قاسمی سلیمانی به ایالت کالیفرنیا را از نگاه خود شرح می‌دهد و می‌گوید قاسم سلیمانی مثل چه‌گوارا از نظر برخی جنایتکار است، اما از نظر برخی دیگر چنین نیست.

انتشار این ویدیو از سوی یک خبرگزاری رسمی در ایران در حالی است که جمهوری اسلامی تلویزیون‌های فارسی‌زبان از جمله تلویزیون‌هایی که مقرشان در ایالت کالیفرنیا است را «رسانه‌های معاند» و «لس‌آنجلسی» توصیف می‌کند و با جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره از خانه‌ها، از تماشای آنها جلوگیری می‌کند.

پیش از این نیز جیم بنکس، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا از دولت جو بایدن خواست توضیح دهد، چرا به پرویز پرستویی بازیگر ایرانی ویزا داده است. به اعتقاد این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، اعطای ویزا به نزدیکان سپاه پاسداران می‌تواند به تقویت هسته‌های تروریستی این ارگان در ایالات متحده کمک کند.

پرویز پرستویی بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «هزار و یک روز» به کارگردانی حبیب احمدزاده، برای شرکت در تور مرتبط با اکران این فیلم به همراه تنی چند از عوامل فیلم به آمریکا سفر کرده بود.

isna.jpgدر مراسم نمایش فیلم در لس‌آنجلس، تعدادی از ایرانیان با گردهمایی مقابل سینما، ضمن انتقاد از روابط پرویز پرستویی، با برخی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی به حضور او در آمریکا اعتراض کردند.

منتقدان با در دست داشتن تصاویر دو نفره پرویز پرستویی با قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده سپاه قدس، از سکوت او در قبال کشتار معترضان آبان ۹۸ نیز انتقاد کردند.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy