Friday, May 13, 2022

صفحه نخست » توییت جنجالی اولیانوف درباره برجام

rutweet_051322.jpgرادیو فردا - نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت که روسیه در حال حاضر نمی‌تواند از ظرفیت خود برای کمک به حصول توافق در وین استفاده کند.

نماینده روسیه در مذاکرات برجام می‌گوید این کشور در موقعیتی نیست که بتواند احیای برجام را تسهیل کند.

میخائیل اولیانوف روز جمعه ۲۳ اردیبهشت با انتشار توئیتی اعلام کرد «اگر شرایط متفاوت بود، روسیه احتمالا می‌توانست کمک‌هایی به دو طرف (ایران و آمریکا) بکند تا توافقات بر سر برجام نهایی شود، اما الان نه.»

وی در پاسخ به چند توئیت روزنامه‌نگاران که گفته‌های وی را به عنوان «عدم تمایل روسیه» به احیای برجام تفسیر کرده بودند، نیز گفت که روسیه نمی‌تواند انتظار گفت‌وگوی نتیجه‌بخش با آمریکا درباره برجام را داشته باشد، چرا که آمریکا هم‌اکنون در جنگ نیابتی با روسیه است.

اسفند پارسال روسیه خواستار دریافت تضمین از آمریکا درباره عدم تاثیر تحریم‌های روسیه بر روابطش با ایران شده بود، موضوعی که کشورهای غربی آن را «گروکشی کرملین» در میانه تحریم‌ها علیه این کشور به خاطر تهاجم نظامی به روسیه عنوان کردند. از آن زمان مذاکرات برجام متوقف شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

گزارش‌ها حاکی است که جمهوری اسلامی سه شرط از جمله خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، تعهد واشینگتن به عدم خروج دوباره از برجام و رفع همه تحریم‌های ایالات متحده را به‌عنوان شروط نهایی شدن توافق اعلام کرده است.

در پایان سفر روز جمعه انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، نتیجه سفر او را «مثبت» ارزیابی کرده و از باز شدن راه برای رسیدن به توافق نهایی خبر داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy