Sunday, May 15, 2022

صفحه نخست » یکی از مسئولین ترور میکونوس: حمید نوری مثل من بی گناه است و محاکمۀ او ساختگی

mikonos_051522.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، برای اثبات بی گناهی حمید نوری و ساختگی بودن محاکمۀ وی در سوئد با کاظم دارابی مصاحبه ای مفصل انجام داده است : کسی که دادگاه عالی جنایی برلن در سال ١٩٩٢ به جرم طراحی قتل صادق شرفکندی، دبیر کل وقت حزب دموکرات کردستان ایران، و سه تن از همراهان وی در برلن به اشد مجازات محکوم و در سال ٢٠٠٧ او را آزاد و از آلمان اخراج کرد.

خبرگزاری فارس در مقدمۀ مصاحبۀ خود با کاظم دارابی نوشته است که میان دادگاه کاظم دارابی و محاکمۀ حمید نوری، دادیار زندان گوهردشت در زمان اعدام هزاران زندانی سیاسی در ایران در سال ١۳٦٧ شباهت هایی وجود دارد. به نوشتۀ فارس هر دو دادگاه توسط مخالفان جمهوری اسلامی ایران علیه دو ایرانی "بی گناه" برگزار شدند و در هر دو دادگاه رسیدگی به جرایم دو ایرانی "بهانۀ محاکمۀ جمهوری اسلامی ایران شد."

خودکاظمی دارایی با تأئید این ادعای فارس گفته است : "دادگاه حمید نوری نخستین دادگاه علیه جمهوری اسلامی نبود که اپوزیسیون جمهوری اسلامی داعیه دار آن بود و با هدف گرفتن یک ایرانی بی گناه از نظام اسلامی انتقام گرفت." کاظم دارابی می گوید که خود او "طبق اعترافات ساختگی یک لبنانی تطمیع شده" پانزده سال را در زندان آلمان سپری کرد و از سوی دادگاه عالی جنایی برلن به سی سال زندان محکوم شد.

کاظم دارابی سپس افزوده است : اگر حکومت "ایران در آن موقع پیگیر کار می شد، آنهم نه به خاطر من، بلکه به خاطر نظام...الان آدمی مثل آقای نوری بدون هیچ مدرک و منطق و دلیلی دستگیر" و محاکمه نمی شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دادستان دادگاه استکهلم خواستار اشد مجازات برای حمید نوری به خاطر دست داشتن در قتل صدها زندانی سیاسی در سال ١۳٦٧ شده است و قرار است در بیستم تیر ماه دادگاه رأی نهایی خود را صادر کند. به محض صدور کیفرخواست، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که احمدرضا جلالی، پزشک سوئدی-ایرانی، را به اتهام جاسوسی به زودی اعدام خواهد کرد.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy