Monday, May 16, 2022

صفحه نخست » بازداشت سردار افشاگر سپاه

sardar_051622.jpgبازداشت افشاگر اصلی تخلفات پرونده هلدینگ یاس

اطلاعاتی که به دست رویداد۲۴ رسیده نشان می‌دهد افشاگر و محقق اصلی جرائم پرونده تخلفات هلدینگ یاس بیش از دو ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برد و هنوز اجازه دسترسی به وکیل را هم ندارد.

بازداشت سردار محمد قائمی با شکایت احتمالی محمدباقر قالیباف

ایران وایر - وبسایت دیدبان ایران از بازداشت یک سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده و نوشته است که وی احتمالا با شکایت محمدباقر قالیباف دستکیر شده است.

دیدبان ایران در گزارش خود نام این سردار سپاه را (محمد ق) قید کرده و سمت وی را نماینده حقوقی هلدینگ یاس در زمان مدیریت سعید محمد اعلام کرده است.

نام کامل این عضو سپاه پاسداران محمد قائمی است که به عنوان مشاور سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم النبیای سپاه پاسداران نیز فعالیت کرده است.

به نوشته این وبسایت، شنیده شده است که وی با شکایت احتمالی محمدباقر قالیباف بیش از ۲ ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برد و هنوز اجازه دسترسی به وکیل را پیدا نکرده است.

وبسایت رویداد ۲۴ نیز در گزارش خود درباره بازداشت این عضو سپاه پاسداران، وی را «از عاملین اصلی کشف فساد هلدینگ یاس» نامیده و بازداشت او را محل ابهام دانسته است.

«شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس» مشهور به «هولدینگ یاس» بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه بود که در حوزه خدمات، واسطه‌گری و مسکن فعالیت داشت. این هولدینگ در واقع نقش خزانه نیروی قدس سپاه را بازی می‌کرد.

هولدینگ یاس پس از بروز مفاسد گسترده که منجر به بازداشت برخی مدیرانش در سال ۹۶ شد، منحل شد. رقم یکی از پرونده‌های فساد مرتبط با این هولدینگ ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

در این پرونده نام شماری از نزدیکان حکومت از جمله همسر قاسم سلیمانی و نیز محمدباقر قالیباف، رییس کنونی مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

بر اساس اظهارات اعضای شورای شهر تهران، در یک بازه زمانی کوتاه در سال ۹۳، «۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان» از اموال شهرداری تهران در زمان شهرداری قالیباف به شرکت رسا تجارت، زیرمجموعه هلدینگ یاس، واگذار شد.

پس از جدل‌های طولانی بین شهرداری و سپاه، مسئولان سپاه پاسداران سال ۹۹ قبول کردند که «پنج هزار میلیارد تومان» از این اموال را به شهرداری پس دهند که ارزش آن به قیمت دلار در سال ۹۹، معادل ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که البته هنوز مشخص نیست چقدر از همین مبلغ را هم پرداخته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy