Tuesday, May 17, 2022

صفحه نخست » ایران یک کشتی خارجی را در خلیج فارس توقیف و خدمه‌اش را بازداشت کرد

seized_051822.jpgصدای آمریکا - ایران می‌گوید یک کشتی خارجی حامل «۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» را در آب‌های خلیج فارس توقیف و خدمه آن را بازداشت کرده است. در روزهای گذشته نیز یک لنج حامل سوخت قاچاق در آن منطقه توقیف شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت، مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، گفته است که نیروهای دریابانی بندر لنگه یک شناور با بیش از «۵۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق» را شناسایی و توقیف کرده‌اند. هفت خدمه این کشتی در بازداشت به سر می‌برند.

روز شنبه نیز خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از قهرمانی گزارش داده بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک لنج حامل «۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق» را در آب‌های خلیج فارس توقیف کرده و چهار خدمه آن را بازداشت کرده است.

از سویی این خبرگزاری روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت به نقل از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درگیری تیم اسکورت این نیرو با دزدان دریایی در مسیر دریای سرخ خبر داد و نوشت، صبح چهارشنبه «پس از دریافت پیام کمک از سوی کشتی ایرانی مبنی بر حمله قایق‌های ناشناس در دریای سرخ سریعا وارد منطقه و با قایق‌های مهاجم درگیر شد.»

شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان این که مهاجمان پس از تبادل آتش محل را ترک کردند، گفت که این دومین درگیری با دزدان دریایی در آبهای بین‌المللی در این هفته است. او همچنین ادعا کرد که پس از ائتلاف جدید دریایی مشترک آمریکا با متحدانش «شاهد افزایش دزدی دریایی در این آبراه مهم و حیاتی هستیم.»

این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مفصل و به نقل از تحلیلگران متخصص در صنعت انرژی و امنیت منطقه عنوان کرد عناصری از حکومت ایران، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و شرکت‌های کشتیرانی خصوصی مستقر در کشورهای خلیج فارس، در قاچاق سوخت ایران دخالت و مشارکت دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy