Sunday, May 22, 2022

صفحه نخست » حزب‌الله و ایران قاچاق مواد مخدر به اردن و خلیج فارس را بی‌وقفه انجام می‌دهند

hizbollah.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - ارتش اردن می‌گوید که با انتقال نیروهای روسیه از سوریه به اوکراین، نه فقط قاچاق مواد مخدر به اردن توسط حزب الله و ایران افزایش یافته، بلکه در این کار از تجهیزات پیشرفته نظامی از جمله پهپاد نیز استفاده می‌شود. به گفتۀ ارتش اردن از آغاز سال جاری میلادی تاکنون سی و چهار نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای این کشور با سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، یک عضو ارشد حزب الله لبنان و از مسئولان قاچاق مواد مخدر در این گروه در مرز اردن کشته شد. ساعاتی پیشتر ارتش اردن از کشته شدن چهار قاچاقچی مواد مخدر در مرز این کشور با سوریه خبر داده بود. در گزارش خود سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه تصریح کرده است که برغم تقویت تدابیر امنیتی از سوی اردن، گروه حزب الله قاچاق مواد مخدر به سمت این کشور را به طور روزمره انجام می‌دهد. همین منبع تصریح کرده است که حزب الله از اردن به عنوان مجرای قاچاق مواد مخدر به سمت کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس استفاده می‌کند. این قاچاق با آگاهی و اطلاع رهبران دمشق صورت می‌گیرد و علاوه بر حزب الله لشگر چهارم ارتش سوریه به فرماندهی ماهر اسد نیز در این فعالیت قاچاق شرکت دارد. پیشتر نیویورک تایمز درآمدهای حزب الله و رهبران رژیم دمشق را از محل قاچاق مواد مخدر میلیاردها دلار برآورده کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین آمده است که با انتقال نیروهای روسیه از سوریه به اوکراین، قوای جمهوری اسلامی ایران سرگرم تثبیت و تقویت موقعیت خود در جنوب سوریه هستند و در این منطقه آزمایشگاه‌های تولید مواد مخدر جهت انتقال آنها به اردن و کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس دایر کرده‌اند. به گفتۀ سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه بخشی از همین مواد مخدر توسط ایران و حزب الله در خود سوریه توزیع می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy