Tuesday, May 24, 2022

صفحه نخست » منوچهر بختیاری از زندان خامنه‌ای را یک قاتل خواند

kham_052422.jpgرادیو فردا - منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری که در زندان مرکزی کرج زندانی است، در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید که آزادی او را مشروط به این کرده‌اند که سکوت کند، اما او سکوت نخواهد کرد و طرف او خودِ آقای خامنه‌ای است.

آقای بختیاری روز سه‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، همچنین به رادیو فردا گفت که بیش از ۱۵ بار او را در این زندان جابه‌جا کرده‌اند و رئیس زندان مرکزی کرج به او گفته است که حق صحبت کردن با دیگر زندانیان را ندارد.

آقای بختیاری پدر پویاست که آبان سال ۹۸ بر اثر اصابت گلوله به جمجمه‌اش در کرج کشته شد. پس از کشته شدن پویا، پدرش بارها برای دادخواهی اقدام و اعتراض کرده، اما هر بار توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است.

آقای بختیاری در این مصاحبه از داخل زندان می‌گوید نیروهای امنیتی در آستانه عید نوروز در زندان به او مراجعه کرده و از تصمیم به آزادی او خبر داده‌اند مشروط به آن‌که قول بدهد حرف نزند. در پاسخ آقای بختیاری به آن‌ها جواب می‌دهد که «گفتم بیایید دهان مرا بدوزید. مگر می‌شود من حرف نزنم؟ من دادخواه ملت ایران هستم».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

پدر پویا بختیاری همچنین افزود: «یک مجروح جنگی که دو پایش را از دست داده و پسرش را این‌ها کشته‌اند، به من گفت که شما دادخواه من هم هستید، چون من نمی‌توانم حرف بزنم. من دادخواه خانمی هستم که ۱۸ سال تنها، با رخت‌شویی، بچه‌اش را بزرگ کرده و این‌ها زدند قلبش را سوراخ کردند. من دادخواه همه ملت هستم، از کولبر کوهستانی گرفته تا سوخت‌بر سیستانی. سراسر ایران.»

پدر پویا بختیاری درباره وضعیت پرونده و حکمی که برای او صادر کرده‌اند نیز از تشکیل چندین پرونده علیه خود خبر داد و گفت: «دو پرونده در کرج، یک پرونده در اصفهان و یک پرونده در کیش. سه سال و نیم زندان به من دادند. یک سال زندان دیگر و چهار سال تبعید داده‌اند به‌خاطر اینکه رفته‌ام سر قبر پسرم، با مردم صحبت کرده‌ام. در رژیم جمهوری اسلامی کسی نباید سر مزار پسرش برود و بگوید که چرا پسر مرا کشتید. حق حرف زدن ندارید.»

آقای بختیاری همچنین به همراه چند زندانی سیاسی دیگر در زندان مرکزی کرج در حمایت از اسماعیل عبدی، معلم زندانی که از ۱۱ اردیبهشت اعتصاب غذا کرده بود، بیش از ۲۰ روز در اعتصاب غذا بود. او روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت به اعتصاب غذای خود پایان داد.

منوچهر بختیاری درباره شرایط خود در زندان مرکزی کرج نیز از ۱۵ بار جابه‌جایی اجباری داخل زندان خبر داد و گفت: «روزهای اول آقای فتاحی، رئیس زندان، مرا خواست و گفت که شما حق صحبت با بقیه زندانیان را ندارید. اگر با بقیه زندانیان حرف بزنید، شما را پنجاه سال این‌جا نگه می‌داریم. عرض کردم که جناب فتاحی، شما فکر می‌کنید پنجاه سال ماندگار خواهید شد؟ سنگ بزرگ علامت نزدن است. طرف بنده که شما نیستید. طرف من شخص خود آقای خامنه‌ای، قاتل فرزند من، آمر قاتل فرزند من است. طرف من ایشان است، من با ایشان دارم مبارزه می‌کنم.»

علاوه بر منوچهر بختیاری که اکنون در زندان به سر می‌برد، سایر اعضای خانواده پویا بختیاری هم با تهدید مواجه شده‌اند. از جمله مهرداد بختیاری، عموی پویا بختیاری، که شهریور سال گذشته در پیامی ویدئویی، مإموران امنیتی جمهوری اسلامی را متهم کرد که ترمز خودرو شخصی‌اش را از کار انداخته و قصد جانش را کرده‌اند.

مهرداد بختیاری نیز به پنج سال حبس تعلیقی و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

در آبان ۹۸ افزایش ناگهانی و سه‌برابری قیمت بنزین به شکل‌گیری اعتراضات گسترده‌ای در بسیاری از شهرهای کشور انجامید که با سرکوب خونین توسط مأموران امنیتی و انتظامی ایران مواجه شد و بر اساس آماری که رویترز منتشر کرد، حدود ۱۵۰۰ معترض در جریان سرکوب‌ها کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy