Tuesday, May 24, 2022

صفحه نخست » پاسخ دایی و کریمی به درخواست فدراسیون برای سفر جنجالی تیم ملی به کانادا

daeiKarimi_052422.jpgکریمی و دایی دعوت فدراسیون را رد کردند

رادیو بین المللی فرانسه - پیشکشوتان مطرح تیم ملی فوتبال ایران، علی دایی و علی کریمی، تیم ملی فوتبال ایران را برای سفر به کانادا و بازی روز ۱۵ خرداد همراهی نکرده و دعوت فدراسیون فوتبال ایران را رد کردند. طبق توافق فدراسیون‌های فوتبال ایران و کانادا، قرار است ۲۵ بازیکن و ۲۱ نفر کادر اجرایی و عوامل فنی تیم ملی ایران برای بازی دوستانه با تیم ملی کانادا به ونکوور سفر کنند. توافق برای برگزاری این بازی دوستانه، با انتقاد و اعتراض شمار زیادی از ایرانیان، از جمله خانواده‌های قربانیان هواپیمای ۷۵۲ اوکراین که توسط موشک‌های سپاه سرنگون شد، روبرو شده است.

دو بازیکن پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران، دعوت فدراسیون فوتبال ایران برای همراهی کاروان تیم ملی به منظور بازی با تیم ملی کانادا را نپذیرفتند. خداداد عزیزی، این کاروان را در سفر به کانادا همراهی خواهد کرد.

قرار است بازی دوستانه میان تیم‌های ملی ایران و کانادا روز ۱۵ خرداد در شهر ونکوور کانادا برگزار شود. قرار بود دومین دیدار تیم ملی ایران با اکوادور در کانادا برگزار شود اما به گزارش منابع رسمی در ایران، این دیدار لغو شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

با وجود اینکه تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در بازی‌های جام جهانی، به برگزاری تعدادی بازی دوستانه نیاز دارد، اعلام برگزاری بازی دوستانه میان تیم‌های ملی ایران و کانادا در ونکوور با بازتاب گسترده‌ای روبرو شد.

تیم ملی فوتبال ایران، بر خلاف سایر تیم‌های ملی فوتبال که دست‌کم سه تا چهار بازی دوستانه را برنامه‌ریزی کردند، تنها موفق به نهایی کردن یک بازی دوستانه با تیم ملی کانادا شده است.

علاوه بر مشکلات اخذ ویزا برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، به دلیل قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور، بی‌توجهی به درخواست خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین از سوی مقامات کانادا برای لغو این دیدار دوستانه، اعتراض و انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، «فدراسیون فوتبال کانادا» را مسئول این انتخاب اعلام کرده است. فدراسیون فوتبال کانادا، هدف از این انتخاب را در راستای گردآوردن افراد با هر پیشینه و سابقه سیاسی حول قدرت ورزش عنوان کرده است.

حامد اسماعیلیون، از اعضا خانواده‌های قربانیان حادثه سرنگونی هواپیمای ۷۵۲ اوکراین و سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان این حادثه، ضمن درخواست برای لغو این مسابقه، دعوت کانادا از تیم ملی فوتبال ایران را توهین به این خانواده‌ها دانسته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy