Wednesday, May 25, 2022

صفحه نخست » گل سرسبد «سیسمونی گیت» برای سال سوم رئیس مجلس شد

ghalibaf_052522.jpgعلی خامنه‌ای پیشتر در پیامی قالیباف را «مدیر جهادی» توصیف کرده بود و خواستار ریاست او بر «مجلس انقلابی» شده بود

العربیه - محمدباقر قالیباف به‌رغم رسوایی اعضای خانواده‌اش در سفر به ترکیه و خرید سیسمونی نوزاد معروف به «سیسمونی گیت» در اواخر فروردین گذشته، مجددا برای سومین سال به ریاست مجلس ایران برگزیده شد.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس ایران چهارشنبه 4 خرداد با حضور 281 نماینده برگزار شد و قالیباف موفق به کسب 194 رای شد. او‌ 36 رای کمتر از دوره پیش کسب کرد.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس هر سال در خرداد برگزار می‌شود.

دیگر نامزدهای ریاست مجلس ایران مرتضی آقاتهراتی با 53 رای، الیاس نادران با 23 رای و فریدون عباسی با 3 رای بودند. 10 رای نیز باطله اعلام شد.

نواب ریاست مجلس نیز تغییر نکردند و مجددا علی نیکزاد و عبدالرضا مصری هر دو با 168 رای انتخاب شدند. با توجه به رای یکسان آنها، از طریق قرعه‌کشی نیکزاد به عنوان نائب اول و مصری به عنوان نائب دوم رئیس مجلس تعیین شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

مدافعان قالیباف با نامیدن رسوایی «سیسمونی گیت» به «پروژه‌ای امنیتی» آن را به مخالفان و رقبای او نسبت داده و گفتند که هدف حذف قالیباف از ریاست مجلس بوده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پیشتر در پیامی قالیباف را «مدیر جهادی» توصیف کرده بود و خواستار ریاست او بر «مجلس انقلابی» شد.

سفر همسر، دختر و داماد قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی کودک‌ بازتاب و واکنش بسیاری در ایران برانگیخت.

کاربران ایرانی در فضای مجازی سه‌شنبه 30 فروردین عکس‌هایی از زهرا مشیر و مریم قالیباف، همسر و دختر قالیباف منتشر کردند که به همراه امیررضا بحرایی داماد او با حجم زیادی سیسمونی کودک از استانبول ترکیه وارد فرودگاه «امام خمینی» تهران شده‌اند.

همزمان غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو پیشین مجلس ایران گفت که همسر، دختر و داماد قالیباف در سفر اخیر خود به ترکیه افزون بر خرید «سیسمونی نوزاد»، دو دستگاه آپارتمان به ارزش 40 میلیارد تومان نیز خریداری کرده‌اند.

پس از آن مهدی طائب، رئیس «قرارگاه عمار» در یک جلسه خصوصی میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی را عامل افشاگری درباره سفرهای خانواده قالیباف به ترکیه معرفی کرد.

مهدی طائب در این فایل صوتی با اشاره به حمایت‌های رهبر جمهوری اسلامی از قالیباف و روابط بسیار نزدیک او با قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس، در تبیین انگیزه از سفرهای رئیس مجلس ایران به ترکیه، گفت که قالیباف در چارچوب ماموریت‌های تدارکاتی برای سپاه قدس، به همراه خانواده خود به ترکیه سفر می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy