Friday, May 27, 2022

صفحه نخست » احتمال فروریختن دیگر ساختمان‌های مالک متروپل در آبادان و خرمشهر

developer_052722.jpgالعربیه - محمد مخبر، معاون رئیس جمهوری ایران با حضور در آبادان از وجود ساختمان‌های «محل خطر» به مالکیت حسین عبدالباقی، مالک ساختمان فروریخته «متروپل» در این شهر خبر داد.

مخبر جمعه 6 خرداد، چهار روز پس از فروریختن ساختمان متروپل در آبادان به خبرگزاری‌ها گفت: «در آبادان و خرمشهر از عبدالباقی چندین ساختمان‌ وجود دارد که محل خطر هستند و باید بررسی شوند.»

ساختمان متروپل با مالکیت عبدالباقی دوشنبه 2 خرداد فروریخت و بنا به آمارهای رسمی طی این حادثه تاکنون 24 نفر کشته شدند.

به گفته منابع محلی، ده‌ها نفر نیز در زیر آوار گرفتار شدند که تاکنون سرنوشت آنها نامعلوم است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

معاون رئیس جمهوری ایران همچنین با اشاره به فساد اداری در روند دادن مجوز به ساختمان‌های عبدالباقی یادآور شد: «مسئله مهمی که وجود دارد فساد گسترده بین سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌هایی که مجوز صادر کردند، بوده که باید به سرعت رسیدگی و مجازات بازدارنده اعمال شود.»

همزمان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی عصر پنج‌شنبه در پیامی دیرهنگام، حادثه متروپل را «تاسف‌بار» خواند و خواستار «پیگرد مقصران حادثه» و «مجازات عبرت‌آموز» شد.

رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه در دیدار با هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس با وجود گذشت سه روز از این حادثه اشاره‌ای به آن نکرد که انتقاد کاربران رسانه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

شهروندان آبادان در روزهای گذشته با تجمع و تظاهرات پی در پی اعتراض خود را به بی‌کفایتی و نادیده‌انگاری مقامات محلی و کشوری نسبت به بحران متروپل اعلام کردند.

معترضان آبادانی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در خیابان‌های اصلی شهر و تجمع برابر ساختمان شهرداری آبادان شعارهایی چون «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

آنها همچنین روایت رسمی از کشته‌شدن مالک متروپل در هنگام فروریختن ساختمان را تکذیب و مقامات رسمی را به پنهان‌کاری و نگفتن حقیقت متهم کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy