Friday, May 27, 2022

صفحه نخست » پیام پرویز پرستویی به رئیس صداوسیما

parastooi_052722.jpgایندیپندنت فارسی - پرویز پرستویی، بازیگر سینما، در یک پست اینستاگرامی از پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما به شدت انتقاد کرد و گفت کاری نکنید آن دسته از هنرمندانی که در تلویزیون فعال‌اند نیز به نمایش خانگی روی بیاورند.

پیمان جبلی، که حکم ریاست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را در مهرماه ۱۴۰۰ از علی خامنه‌ای دریافت کرد، روز سه‌شنبه ۳ خرداد، در دانشگاه صنعتی شریف مدعی شد که محتوای سریال‌های شبکه نمایش خانگی به‌معنای واقعی کلمه «مستهجن» است و نمی‌توان آن‌ها را با خانواده دید.

سخنان جبلی انتقاد برخی هنرمندان شبکه نمایش خانگی را در پی داشت و پرویز پرستویی نیز در یک پست اینستاگرامی خطاب به او نوشت: «اقلا مشخصا نام ببرید ما هم بدانیم منظور شما کدام نمایش خانگی است که نمی‌شود با خانواده دید؟»

این بازیگر سینما سریال‌های «شهرزاد»، «خاتون» و «همگناه» را که همگی در شبکه نمایش خانگی پخش شدند از «نمونه‌های استثنا» خواند و نوشت: «آیا فکر نمی‌کنید از زمانی که تولیدات نمایش خانگی راه افتاده، موجب شده که مردم دیگر سریال‌های ترکیه‌ای شبکه جم را نبینند؟»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

پرستویی در ادامه یادداشت انتقادی‌اش، با بیان اینکه آثار نمایش خانگی «جور تولیدات صداوسیما» را می‌کشند به جبلی گفت: «از شما آبی گرم نمی‌شود.»

او به نمایش همراه با سانسور فیلم سینمایی «مارمولک» پس از ۲۰ سال در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و خطاب به پیمان جبلی نوشت: «اگر نشان نمی‌دادی بهتر بود چون تقریبا خیلی از مردم بعد از قرآن و حافظ یک نسخه بدون سانسور فیلم مارمولک را در خانه‌هایشان دارند.»

این بازیگر سینما در ادامه به وعده پیمان جبلی برای بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون کنایه زد و نوشت: «تاکنون این مشکل حل نشده و نخواهد شد.»

پیمان جبلی در نخستین روزهای آغاز به کارش در صداوسیما مدعی شده بود که عادل فردوسی‌پور را به تلویزیون بازمی‌گرداند اما روز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بدون اشاره به وعده‌های پیشین خود گفت مشکل با «امضای طلایی» او حل نمی‌شود.

رئیس صداوسیما را شخص علی خامنه‌ای تعیین می‌کند و تصمیم‌گیری‌های کلان این سازمان در حلقه افراد نزدیک به رهبر گرفته می‌شود. گفته شده که در سال‌های اخیر حسین محمدی بر این فرایند نظارت داشته است.

حسین محمدی در دهه ۱۳۷۰ و در زمان ریاست علی لاریجانی در صداوسیما، معاون سیاسی این سازمان بود و بسیاری از «نیروهای انقلابی» بدون داشتن تجربه و سواد کاری با دستور او در صداوسیما استخدام شدند.

حسین محمدی بعدها مقام رسمی‌اش در صداوسیما را رها کرد و به بیت علی خامنه‌ای رفت تا در تصمیم‌گیری‌های کلان رهبر جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگ و رسانه نقش ایفا کند.

گفته می‌شود شبکه نمایش خانگی با دستور او از نظارت وزارت ارشاد خارج و به صداوسیما سپرده شد تا حاکمیت بر تولیدات نمایشی این مجموعه نظارت بیشتری داشته باشد.

نمایندگان مجلس در جریان تصویب بودجه سال جاری با بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومانی سازمان تنظیم مقررات صداوسیما (ساترا) موافقت کردند؛ سازمانی که طبق اعلام مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس بر اساس «استفسار از رهبر» متولی «صدور مجوز و نظارت بر انواع پلتفرم و محتوای» آن‌ها شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy