Saturday, May 28, 2022

صفحه نخست » شش کشته و زخمی در حمله یک فرد به نیروهای انتظامی در دو شهر ایران

dead_052822.jpgتیراندازی به سوی نیروهای انتظامی در خیابان طالقانی تهران؛ پلیس: متهم روز گذشته نیز ۴ نفر را کشته است

صدای آمریکا - منابع خبری و رسانه‌ای در ایران از وقوع تیراندازی همزمان با برگزاری یک تجمع اعتراضی مقابل ساختمان «بنیاد شهید و امور ایثارگران» در مرکز شهر تهران و زخمی شدن چند نفر از جمله یک افسر بلندپایه پلیس پایتخت خبرداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» نزدیک به سپاه پاسداران، «شخصی با سلاح کمری» اقدام به تیراندازی به‌سمت «مأمورین و شهروندان» کرده است که در این حادثه، «دو نفر از مامورین پلیس پایتخت» بر اثر اصابت گلوله از ناحیه «پا و صورت» مجروح شدند و «برای مداوا»، به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

این درگیری پیش از ظهر شنبه هفتم خردادماه در خیابان طالقانی تهران، حد فاصل خیابان ولیعصر تا خیابان حافظ و روبروی ساختمان مرکزی «بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران» و همزمان با تجمع برخی از مجروحان و بازماندگان جنگ هشت ساله میان حکومت‌های ایران و عراق صورت گرفته است.

در همین رابطه، خبرگزاری دولتی «ایرنا» به نقل از رئیس پلیس تهران نوشته است فردی که جمعه ششم خردادماه در یکی از روستاهای شهرستان شهریار «چهار نفر را کشته و ۲ نفر را زخمی کرده»، امروز در خیابان طالقانی «شناسایی شد» و پس از آن «به سمت ماموران و شهروندان شلیک کرد.»

حسین رحیمی افزوده است که ضارب امروز خیابان طالقانی، روز گذشته «در پی اختلافات ملکی که سال‌ها پیش بر سر آن اختلاف و دعوا داشته‌اند» اقدام به تیراندازی منجر به قتل در شهرستان شهریار می‌کند و بلافاصله از محل متواری می‌شود.

در لحظات نخست این حادثه، وب‌سایت «جام‌جم آنلاین» وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی در خبری نوشت که این دو مامور پلیس کشته شده‌اند اما اندکی بعد با حذف خبر، تکذیبیه آن را منتشر کرد.

خبرگزاری «ایلنا» وابسته به خانه کارگر ایران گزارش داده که «عامل مسلح» این درگیری توسط «عوامل امنیتی» دستگیر شده است و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نوشت: متهم «دستگیر» و «بازجویی» از او در حال انجام است.

خبرگزاری «برنا» وابسته به وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی، هویت دو نفر از سه نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته را «مامور یگان ویژه ناجا» و نفر سوم را ابتدا «یک فرد عبوری» اعلام کرد اما ساعتی بعد نوشت که او «جانشین رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ» است.

در ماه‌های گذشته، جانبازان جنگ هشت ساله ایران و عراق و خانواده‌های جان‌باختگان این جنگ بارها در مقابل ساختمان بنیاد شهید در تهران تجمع اعتراضی برگزاری کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود به‌ویژه وضعیت معیشت‌شان شده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «ایسنا» گزارش داده است که شامگاه گذشته و در ساعت ۲۱:۴۸ دقیقه جمعه ششم خردادماه خودروی شخصی سرگرد عباس راه‌انجام، از مأموران پلیس پیشگیری شهرستان دلگان استان سیستان بلوچستان که در حال طی مسیر در محور ایرانشهر به دلگان بوده، هدف تیراندازی با سلاح «کلاشینکف» قرار گرفته و کشته شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy