Wednesday, Jun 1, 2022

صفحه نخست » گروهی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی در تبعید: اسلحه خود را زمین بگذار!

abadan2.jpg کیهان لندن ـ در ادامه حمایت سینماگران داخلی از اعتراضات مردم آبادان و انتقاد به ظلم و جنایتی که این روزها بر سر مردم آبادان و تمام ایران آوار شده و می‌شود، جمعی از هنرمندان ایرانی در تبعید هم در بیانیه‌ای دیگر به صف حامیان «تفنگت را زمین بگذار» برای حمایت از ظلمی که بر مردم ایران و آبادان آوار شده، پرداختند.

پس از امضای بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» از سوی ۱۰۰ سینماگران ساکن ایران، از جمله محمد رسول‌اف، فرشته صدر عرفایی، سامان سالور، علی مصفا، مجتبی میرتهماسب، تهمینه میلانی، حسن برزیده، جعفر پناهی، پوران درخشنده، مجید برزگر، رضا درمیشیان و کتایون ریاحی، اکنون جمعی از هنرمندان و نویسندگان در تبعید نیز حمایت خود را از مردم ایران اعلام داشته‌اند.

این هنرمندان و نویسندگان بیانیه‌ای در حمایت از اعتراضات سراسری روزهای گذشته و همراهی با مردم آبادان خطاب به نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی و همچنین کشورهای اروپایی صادر کرده‌اند.

هما اسکندری، نیکزاد نجومی، مصطفی عزیزی، کامران ملک‌مطیعی، مهدی موسوی، فاطمه اختصاری، طاهره عبدلی، سعید رضازاده، رضا عقیلی، رضا زواری، نازنین افتخاری، میلاد گرگین، ایمان رضایی، آذین ساداتی اشموتزر، آزیتا شش بلوکی و سینا ممتحن از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

امضاکنندگان بیانیه سرکوبگران جمهوری اسلامی را «ستمگران و سپاه شیطان» نامیده و خطاب به آنان نوشته‌اند: «پیش از آنکه آتش خشم مردم شعله‌ور شود و یا شمشیر دادگاه‌های عدالت تو را بگیرد، به صف مردم بپیوند و اسلحه خود را بر زمین بگذار.»

👈 مطالب بیشتر در کیهان لندن

در ادامه آمده است: «به یاد داشته باشید که امروزه یافتن نام و محل نگهداری هر یک از شما برای شاکیان و دادگاه‌های بین‌المللی بسیار آسان است، آنچنانکه با گذشت یک قرن منشی‌ها و آجودان‌های حکومت نازی آلمان، به دست عدالت سپرده شدند.»

در ادامه این بیانیه سران کشورهای اروپایی نیز مورد خطاب قرار گرفته و با این یادآوری که «روزگار مردم ایران از آغاز انقلاب اسلامی با اعدام و شلاق و زندان و گلوله، و ترور و خشونت گره خورده»، آمده است: «مردم ایران گروگان‌های رژیمی‌ هستند که فعالان سیاسی مخالف را در کشورهای شما ترور می‌کند، مبلغان و پولشویانش را به کشورهای شما می‌فرستد، و به نام فعالیت‌های اسلام‌گرایانه فرهنگی و به لطف جامعه آزاد و مدرن اروپا، ماشین پروپاگاندا و سرکوبش را تقویت می‌کند.»

این هنرمندان تبعیدی همچنین نسبت به مدارای دولت‌های اروپایی با رژیم حاکم بر ایران و تبلیغ و عادی‌نمایی شرّ جمهوری اسلامی به وسیله نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای سینمایی و کنسرت‌های موسیقی و مسابقات ورزشی نیز انتقاد کرده‌اند.

نویسندگان این بیانیه به دولت‌های اروپایی نوشته‌اند «پیش از اینکه برای همیشه شرمسار تاریخ شوید، از شما می‌خواهیم که دست از مماشات با حکومت توتالیتر اسلامی ایران» بردارید.

نویسندگان این بیانیه نوشته‌اند، «هزاران نفر از ما به یاد خواهیم آورد و فراموش نخواهیم کرد که چگونه کشورهای اروپایی از نوامبر ۲۰۱۹ تا امروز به مذاکره با عاملان این جنایات ادامه می‌دهند، هنگ اسلامی که مردم ایران را در خیابان‌های بیش از هفتصد شهر و روستا می‌کشد. و حتی در آسمان با موشک.»

آنها با تاکید بر حمایت از اعتراض مردم ایران علیه ظلم‌ها و تبعیض‌ها، علیه زیر پا گذاشتن حقوق زنان و اقلیت‌ها، و علیه فشارها به معلمان، کارگران و کشاورزان، نوشته‌اند: «با یادآوری تاریخ در آلمان، رومانی یا لیبی، تاکید می‌کنیم هر نوع حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از جمهوری اسلامی، چه از سوی پلیس رژیم در داخل ایران باشد و چه از سوی وزیری در کشورهای غربی، در روزی که دور نیست مقابل دادخواهان ایرانی و در برابر دادگاه‌های حقیقت‌یاب به پرسش کشیده خواهد شد.»

این گروه از هنرمندان و نویسندگان در تبعید، به وضعیت هزاران نفر مثل خودشان اشاره داشته‌اند که برای هر موفقیت و لحظه امن زندگی در خانه دوم خوشحالند، اما بر مصیبت خانه‌ی اصلی خود گریه می‌کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«ما جمعی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی در تبعید با حمایت از اعتراضات در نقاط مختلف ایران و همراهی با مستضعفان آبادان پیامی برای نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی و همچنین رهبران کشورهای اروپایی داریم:

به شما ستمگران و سپاه شیطان! سرانجام روزی می‌رسد که نیش زهرآگین رژیمی که خدمت می‌کنی روح و جسم و خانواده‌ات را تباه خواهد کرد، اما بدان که پشیمانی بسیار کم و دیر است. پیش از آنکه آتش خشم مردم شعله‌ور شود و یا شمشیر دادگاه‌های عدالت تو را بگیرد، به صف مردم بپیوند و اسلحه خود را بر زمین بگذار. به یاد داشته باشید که امروزه یافتن نام و محل نگهداری هر یک از شما برای شاکیان و دادگاه‌های بین‌المللی بسیار آسان است، زیرا یک قرن بعد دبیران و عوامل دولت نازی در آلمان به دست عدالت سپرده شدند.

و به سران کشورهای اروپایی! روزگار مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، با اعدام، شلاق، زندان و رنج همراه بوده است. مردم ایران گروگان رژیمی هستند که به لطف جامعه آزاد و مدرن اروپایی، فعالان سیاسی مخالف را در کشورهای شما ترور می‌کند، مبلغان و پولشویان خود را به کشورهای شما می‌فرستد و ماشین تبلیغاتی و سرکوب خود را به نام فعالیت‌های اسلامگرای فرهنگی تقویت می‌کند.

هزاران نفر مثل ما که به دلیل فشارهای حکومت دینی تمامیت‌خواه جمهوری اسلامی، با رنج تبعید و بیگانگی از خانواده و وطن، خود را سبک کرده‌اند. هزاران نفر مثل ما برای هر موفقیت و لحظه امن زندگی در خانه دوم خوشحال بوده‌اند، اما بر مصیبت خانه اصلی گریه می‌کنند. در عادی‌سازی شرارت جمهوری اسلامی از طریق نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای سینمایی و کنسرت‌های موسیقی و مسابقات ورزشی.

هزاران نفر از ما به یاد خواهیم آورد و فراموش نخواهیم کرد که چگونه کشورهای اروپایی از نوامبر ۲۰۱۹ تا امروز به مذاکره با عاملان این جنایات ادامه می‌دهند، هنگ اسلامی که مردم ایران را در خیابان‌های بیش از هفتصد شهر و روستا می‌کشد. و حتی در آسمان با موشک...»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy