Sunday, Jun 5, 2022

صفحه نخست » ایوب انتظاری دانشمند هوافضا در حال توضیح عملکرد توربین به حسن روحانی

video_060522.jpgالعربیه - ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که ایوب انتظاری دانشمند هوافضا در مراسم افتتاح کارخانه توربین‌سازی غدیر یزد را در حال توضیح عملکرد توربین به حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشن ایران و دیگر مقامات دولتی نشان می‌دهد.

پیشتر دادگستری یزد در واکنش به خبر مرگ انتظاری او را «کارمند معمولی» یک «شرکت صنعتی» معرفی و اعلام کرد او به‌دلیل «بیماری» جان‌ باخته است.

طی چند روز اخیر حسن صیادخدایی و علی اسماعیل‌زاده از سرهنگ‌های سپاه قدس، احسان قدبیگی کارشناس وزارت دفاع ایران و کامران ملاپور از کارشناسان شاغل در تاسیسات اتمی نطنز کشته شدند. ایران، اسرائیل را به انجام این ترورها متهم کرده است

***

در همین زمینه:

جزئیات تازه از مرگ دکتر ایوب انتظاری «دانشمند هوافضا»

دکتر ایوب انتظاری دانشمند هوافضای کشور نهم خردادماه در یزد به علت مسمومیت غذایی در گذشت، فوت وی واکنش های متعددی در بین رسانه های داخلی و خارجی داشت

به گزارش تابناک، ادعای ترور بیولوژیک دانشمند یزدی در نهم خردادماه ابتدا توسط یکی از تورلیدرهای یزدی فعال در اینستاگرام مطرح شد؛ محمود انتظاری که خود را در فضای مجازی "مارکو" نامیده است، مدعی شد که با شادروان دکتر ایوب انتظاری نسبت خانوادگی داشته و اینک در سوگ این دانشمند، نسبت به افشای علل فوت وی اقدام کرده است.

انتظاری، ۳۵ ساله و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف، شنیده شده در یزد در زمینه ساخت پهپاد و موشک، قطعات و توربین های هواپیما فعالیت می‌کرده است.

"مارکو" در صفحه مجازی خود با تاکید بر اینکه دکتر ایوب انتظاری یکی از دانشمندان هوافضای کشور بوده، نوشت: آبان ماه ۹۸ وقتی در حضور رئیس جمهور توضیح می داد قرار نبود تصویرش رسانه ای بشه ولی بعدها خودش به من گفت بدون اجازه تصویرش رو منتشر کردند و از این موضوع ناراضی بود و احساس خطر می کرد.

مارکو در پی این ادعا تصویری منتشر کرد که حاکی از برگزاری آیین افتتاحیه توربین سازی شرکت توربین های صنعتی غدیر یزد با حضور حسن روحانی رئیس جمهور سابق، وزیر صمت، محمدعلی طالبی استاندار و مسئولین وقت بود که دکتر ایوب انتظاری در این تصویر در حال ارائه پروژه به اعضای حاضر هیئت دولت در این کارخانه بود.

مارکو می گوید چند روز بعد دیدمش (بعد از انتشار خبر آیین افتتاحیه) سر صحبت باز کردم و (شادروان دکتر ایوب انتظاری) گفت: اگر به سرنوشت شهید احمدی روشن دچار شدم تعجب نکن!

وی در ادامه افزود: خودش(شادروان دکتر ایوب انتظاری) بهم گفت قرار بوده این تصاویر فقط در آرشیو اطلاعات محرمانه ریاست جمهوری بایگانی بشه ولی فردای اون روز رسانه ای شده و همه دنیا دیدن و خیلی از دوستاش در سراسر دنیا بهش اعلام خطر کرده بودن.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy