Tuesday, Jun 7, 2022

صفحه نخست » ترسی که خامنه‌ای به دل پیروانش انداخته، شکوه میرزادگی

Shokouh_Mirzadegi-2.jpgتازه ترین سخنرانی شاهزاده رضاپهلوی از آنجا که هم موضوع هایی که در آن مطرح بوده و هم بررسی آن چه که در ایران می‌گذرد، هوشمندانه و مهمتر به هنگام بود، اثرش به سان یک واقعه مهم تاریخی هم مردمان عادی را تکان داد و هم اهالی سیاست را.

اما به دلیل واکنش هراس زده علی خامنه‌ای و این برداشت که سخنرانی رضاپهلوی به معنای خواست «بازگشت سلطنت» بود از داخل و خارج فریاد برخی از طرفداران انقلاب اسلامی، که این ترس به آن‌ها نیز منتقل شده بود، بلندشد.

برخی از این افراد شرح شکنجه‌ها و فجایع ساواک و یا فقر و گرسنگی خود و یا مردم آن دوره را چنان مظلومانه بیان کرده‌اند که گویی روضه خوان هایی بر منبر به شرح وقایع دلخراش عاشورای حسینی پرداخته‌اند.

من به هیچ کدام از این افراد ایرادی ندارم و حتی نمی‌گویم که چرا پس از چهل و سه سال حکومت هراس انگیز اسلامی باز هم فقط از ظلم‌های حکومت پهلوی می‌گویند، اما حیرتم از کسانی ست که سالیان سال است در کشورهای اروپایی، بیشتر سلطنتی، زندگی کرده‌اند اما وقتی می‌خواهند از یک حکومت پادشاهی بگویند فقط از حکومت شاهان پهلوی سخن می‌گویند که می‌توانند هر واقعیت و قصه‌ای را که دلشان می‌خواهد به آن‌ها نسبت دهند اما حاضر نیستند این واقعیت مسلم را ببینند که عمده کشورهای پادشاهی در جهان در حال حاضر جزو بهترین و دموکرات ترین کشورهای جهان‌اند، کشورهایی که مفاد اعلامیه حقوق بشر در همه‌ی قوانین‌شان حرف اول را می‌زند. اما کدام یک ا ز این آقایان و خانم‌ها می‌توانند حکومتی را نشان دهند که براساس قوانین اسلامی اداره شده یا می‌شود، که یک صدم امتیازاتی را که یک شهروند کشوری سلطنتی دارد، داشته باشد؟

فرض می‌گیریم رضا پهلوی که در سخنان‌اش حتی یک جمله هم در ارتباط با پادشاهی خواهی نبوده است، واقعا می‌خواهد پادشاهی را جای حکومت اسلامی حاضر بگذارد. آیا نمی‌شود این پادشاهی چون بلژیک و دانمارک و لوکزامبورک و هلند و نروژ و سوئد باشد؟ یا چون انگلیسی باشد که همین اکنون ۵ روز است شب و روز میلیون‌ها شهروند باسواد و با فرهنگ‌اش، پیر و جوان‌اش در جشن هفتادمین سال سلطنت ملکه‌شان شرکت کرده‌اند؟

یا چون شاهزاده به «پدر دیکتاتورش» ناسزا نگفته پس قصدش این است که سلطنتی دیکتاتوری را دوباره به ایران برگرداند.؟

راستی کدام یک از شما، که مقالات پشت سر هم می‌نویسید و شاهزاده را به دلیل ناسزا نگفتن به پدرش «محکوم» می‌کنید حاضر شده‌اید رسما و علنی خمینی و خامنه‌ای را که پدرتان هم نیستند، جنایتکار و دیکتاتور بخوانید؟ کدام‌تان حاضر شده‌اید لیست زندانیان و شکنجه شده‌های دوران حکومت اسلامی را با حکومت پهلوی مقایسه کنید، و کدام‌تان حاضرید تعداد کشته شدگان این دو حکومت را با صداقت اعلام کنید؟

روشن است که این کارها را حاضر نیستید انجام دهید زیرا همه‌تان، حتی اگر در قلب کشورهای پیشرفته و دموکرات هم باشید، با همه‌ی وجودتان به همین قوانین اسلامی باور دارید و همه‌تان، رنج دیدگان و شکنجه دیدگان و کشته شده‌های دوران حکومت اسلامی را تنبهی الهی می‌دانید و نه جنایتی زمینی و به دست رهبران مسلمان و شیعه.

وگرنه چرا هیچ کدام‌تان حاضر نیستید در جواب شاهزاده و یا هر شخص دیگری که فکر می‌کنید می‌خواهد به سلیقه خودش حکومتی را جای حکومت موجود بنشاند؛ متمدنانه بگویید: با این که من مسلمانم، اما باور دارم که نوع حکومت بعدی ایران (از چپ و راست و مذهبی و پادشاهی و جمهوری) باید براساس انتخاباتی آزاد و زیر نظر موسسات حقوق بشری جهانی انجام شود. تا یک بار هم که شده مردمان ایران مزه انتخاباتی آزاد را بچشند.»

شکوه میرزادگی



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy