Friday, Jun 10, 2022

صفحه نخست » پرواز ۲ فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکا بر فراز خلیج‌فارس با اسکورت جنگنده‌های اسرائیل

10-1.jpgایندیپندنت فارسی - ارتش اسراییل: این پرواز در راستای همکاری نزدیک با سنتکام انجام شده است که در حفظ امنیت اسراییل و خاورمیانه نقش مهمی ایفا می‌کند

فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده، ‌سنتکام، روز پنجشنبه از پرواز دو بمب‌افکن بی-۵۲ نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس خبر داد. براساس این گزارش، جنگنده‌های اف-۱۶ اسراییل این بمب‌افکن‌ها را در مسیر بازگشت در منطقه تحت پوشش سنتکام اسکورت کردند.

ارتش اسراییل نیز در حساب کاربری خود در توییتر با منتشر کردن تصویر این بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌ها نوشت که جت‌های جنگنده اسراییل برفراز این کشور بمب‌افکن‌های آمریکایی را همراهی کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که این پرواز در راستای همکاری نزدیک با سنتکام انجام شده است که در حفظ امنیت اسراییل و خاورمیانه نقش مهمی ایفا می‌کند.

پرواز بمب‌افکن‌های بی-۵۲ در آسمان خلیج فارس در سال‌های اخیر بارها سابقه داشته است. از جمله در بهمن‌ و اسفندماه ۱۳۹۹. مقامات نظامی آمریکا اعزام و مستقر شدن این بمب‌افکن‌ها در منطقه را هشداری صریح به ایران توصیف کرده بودند.

پرواز این بمب‌افکن‌های پیشرفته بر فراز خلیج فارس در حالی انجام شده است که وال استریت ژورنال از تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش شامل عربستان سعودی و اسراییل برای ایجاد سامانه دفاع هوایی و موشکی یکپارچه در منطقه خبر داده است. همزمان کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز قانون توقف پهپادهای ایران» را به تصویب رسانده است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

اقداماتی که هدف آن مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه عنوان شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy