Sunday, Jun 12, 2022

صفحه نخست » هشدار فرمانده نیروی دریایی سپاه به کشورهای عربی در مورد برقراری ارتباط با اسرائیل

key.jpgکیهان لندن - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید کرد «هرکس پای دشمن صهیونیستی را به این منطقه باز کند، هم خودش و هم این منطقه را دچار ناامنی، نابسامانی و بی‌ثباتی امنیتی می‌کند.»

علیرضا تنگسیری ۲۱ خرداد در جریان بازدید از تأسیسات نظامی سپاه در جزایر جنوب ایران به کشورهای عربی منطقه توصیه کرد «با رژیم صهیونیستی ارتباطی برقرار نکنند، چراکه با این کار، امنیت منطقه را مخدوش می‌کنند.»

مقامات تهران می‌گویند اسرائیل عامل مختل شدن مذاکرات اتمی است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «لابی صهینویست‌ها» به دنبال فشار و «سیاسی کاری» علیه جمهوری اسلامی است.

همزمان با پیچیده‌تر شدن مذاکرات اتمی و کاهش احتمال توافق «جنگ سایه» میان جمهوری اسلامی و اسرائیل به طور فزاینده‌ تشدید شده است. جنگی که پیداست علی‌رغم هیاهو و گنده‌گویی‌های مقامات ارشد جمهوری اسلامی اما اسرائیل است که در آن دست بالا را دارد.

در شرایطی که مقامات ریاض و اورشلیم برای ارتقاء سطح روابط دو جانبه دیدارهای فشرده‌ای دارند منابع اسرائیلی گزارش دادند دولت جو بایدن پیگیر امضای توافقنامه همکاری دفاعی-امنیتی میان اسرائیل و شش کشور عربی از جمله مصر، اردن و عراق در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی ایران است. بایدن اخیراً برای سفر به عربستان سعودی برنامه‌ریزی کرده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

مجلس عراق اخیراً هر نوع تلاش برای برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط با اسرائیل را جرم‌انگاری کرد اما مسئله اساسی آنجاست که جمهوری اسلامی و عوامل آن در عراق به بهانه حضور موساد و نیروهای نظامی آمریکا در این کشور با نادیده گرفتن تمامیت ارضی عراق دائم دست به عملیات پهپادی و راکتی به ویژه در اقلیم کردستان می‌زنند.

عملیات سپاه یا نیابتی‌ها در عراق با واکنش‌ مقام‌های دولت و امنیتی این کشور روبرو می‌شود اما جمهوری اسلامی همچنان دست بردار نیست. در همین ارتباط فواد حسین وزیر خارجه عراق، ادعای مقامات رژیم ایران درباره حضور موساد در اربیل را تکذیب کرده و تاکید کرد جمهوری اسلامی باید از تکرار این حملات خودداری کند.

با اینکه وزیر خارجه عراق از جمهوری اسلامی می‌خواهد دست از دخالت و عملیات نظامی در عراق بردارد اما وزیر دفاع عراق برای ارتقاء همکاری‌های نظامی با جمهوری اسلامی با آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی جلسه برگزار می‌کنند!

ارتقاء روابط میان اسرائیل و کشورهای منطقه فقط به کشورهای عربی محدود نمی‌شود و در ایران مقامات از بهبود روابط میان اسرائیل و ترکیه نیز نگران‌اند. «کانال ۱۳» تلویزیون اسرائیل گزارش داد، سازمان امنیت داخلی این کشور به دنبال خنثی‌سازی «حمله انتقام جویانه جمهوری اسلامی» در ترکیه است و به شهروندان خود در مورد سفر به ترکیه هشدار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy