Sunday, Jun 12, 2022

صفحه نخست » گزارش «وال‌استریت ژورنال» از زندگی مجلل برخی مقامات پیشین افغانستان در خارج

lux.jpg • برخی از مقامات افغان که در دولت محمد اشرف غنی که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، دارای مشاغل عالی بودند، اکنون در خانه‌های مجلل در آمریکا و برخی کشورهای دیگر زندگی می‌کنند

العربیه - روزنامه «وال‌استریت ژورنال» فاش کرد، برخی مقامات ارشد دولت پیشین افغانستان و خانواده‌های‌شان میلیون‌ها دلار برای خرید خانه‌های گران‌قیمت در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر، در سال‌های پایانی جنگ هزینه کرده‌اند.

«وال‌استریت ژورنال» بر اساس بررسی اسناد، مصاحبه‌ها و سایر سوابق گزارش داد که برخی از مقامات افغان که در دولت محمد اشرف غنی، که در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، دارای مشاغل عالی بودند، اکنون در خانه‌های مجلل در آمریکا و برخی کشورهای دیگر زندگی می‌کنند.

👈 مطالب بیشتر در سایت العربیه

بر اساس این گزارش، اسناد و مصاحبه‌ها نشان داده که تعدادی از مقامات و قانون‌گذاران سابق افغانستان در شهرهای بزرگ اروپایی، آمریکا، امارات متحده عربی و ترکیه زندگی می‌کنند و میلیون‌ها دلار را برای خرید خانه‌های مجلل هزینه کردند.

وال‌استریت سوابق املاک در ایالات متحده را بررسی کرده و گزارش داد که اکلیل حکیمی، وزیر مالیه (دارایی) پیشین افغانستان ۱۰ ملک در کالیفرنیا در زمانی که او در سمت دولتی بود، خریداری کرده است.

همچنان، مصطفی مستور وزیر اقتصاد و عطامحمد نور والی (استاندار) بلخ هر کدام به ترتیب دارای املاک در منطقه «مارینا» دبی و در منطقه مجلل «درخت نخل» در دبی دارای خانه هستند.

خالد پاینده، آخرین وزیر مالیه (دارایی) افغانستان نیز دارای دو خانه در واشینگتن‌ دی سی است که هر کدام بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند که با پول نقد خریداری شده‌اند.

پاینده به این روزنامه گفته است، باید بلافاصله پس از ورود به ایالات متحده به عنوان راننده اوبر کار می‌کرد و مالکیت این دو خانه او را از مشکلات نقدینگی در امان نمی‌گذاشت.

هفته گذشته، گزارش نهاد وابسته به دولت ایالات متحده موسوم به «سیگار» نشان داد که بر خلاف اتهام‌ها مبنی بر «فرار محمد اشرف غنی با ۱۶۹ میلیون دلار»، او با کمتر از یک میلیون دلار از این کشور خارج شده است.

خبرگزاری «پولیتیکو» به نقل از سیگار گزارش داد که پس از خروج غنی از افغانستان، مقدار قابل توجهی پول نقد از املاک دولتی قبل از تسلط طالبان ناپدید شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy