Wednesday, Jun 15, 2022

صفحه نخست » اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست: رهبرتراشی آلترناتیو راست علیه منافع کارگران و زحمتکشان را خنثی و منزوی می‌کنیم!

chap.jpgبا گسترش جنبش سرنگونی و درشرایطی که جنبش کارگری و جنبشهای اجتماعی رادیکال، همانند جنبش فرهنگیان و معلمان و بازنشستگان و جنبشهای اعتراض توده‌ای برای نان و آب با فداکاری و ابتکارات مبارزاتی، تناسب قوا را به نفع مبارزه نهایی برای سرنگونی کلیت جمهوری اسلامی تغییر داده‌اند. درشرایطی که کارگران وزحمتکشان، یعنی اکثریت جامعه برعلیه نظام استثمارگر وستمگر حاکم به پا خواسته‌اند تاباسرنگونی انقلابی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی سرنوشت خود را دردست گیرند.

اپوزیسیون راست با بسیج رسانه هائی که توسط دول امپریالیستی ودول مرتجع منطقه تامین مالی میشوند، در راستای برجسته کردن آلترناتیو بورژوایی و ضد کارگری و سد کننده تحول انقلابی به تقلا افتاده است.
مانورهای روزهای اخیر رضا پهلوی در این چهارچوب است واو که اخیرأ متوجه شده "رژیم رفتنی است" لایه‌های مختلفی ازمشروطه خواه و جمهوریخواه را جلو انداخته‌اند، تا به زعم خود "رهبری" را برای "جنبش" تامین کنند. اپوزیسیون راست وارتجاعی، علاوه برپاشنه آشیل شکافهای درونی خود، نمی‌خواهند بپذیرند، که دوران "رهبری همه با همی" دیگر بسر آمده است. این درس بزرگی است که طبقه کارگر و کمونیستها از شکست تجربه انقلاب ۵۷ به دست آورده‌اند و روشن است که اینبار با تمام ابتکار و توان نخواهند گذاشت حاصل پیشروی و پیروزی انقلاب پیش روی کارگران و مردم ایران همانند سال ۵۷ به حاکم شدن آلترناتیو بورژوایی جمهوریخواه یا مشروطه خواه و یا ملغمه‌ای از هر دو در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی منجر شود.
ما به عنوان بخشی از جنبش چپ و کارگری و کمونیستی تردیدی نداریم که اپوزیسیون بورژوازیی بنا به ماهیت سرمایه دارانه و ضد کارگری و ضد کمونیستی خودبا گسترش اعتراض و اوج گیری خیزش انقلابی توده کارگروزحمتکش و خیزبرداشتن برای تعیین تکلیف نهایی با رژیم جمهوری اسلامی به شیوه‌های مختلف با مانورهای فریبکارانه، رنگ عوض کردن¬های مقطعی و انواع توطئه و ترفندهای شناخته شده و کودتایی واتکا به قدرتهای امپریالیستی و حمایت غرب، پول و اسلحه و تبلیغات رسانه‌ای میخواهند خود را به جامعه تحمیل بکنند.
اکنون ودراین کشمکش طبقاتی، ما به عنوان احزاب چپ و کمونیست و مدافع آزادی و سوسیالیسم و نیز از منظر دفاع از منافع طبقه کارگر، ضمن افشای اهداف طیفهای مختلف اپوزیسیون بورژوایی و منزوی کردن آنها، با قدرتمند کردن آلترناتیو کارگری و چپ مجدانه میکوشیم، مسیر تحولات سیاسی به برقراری دولتی کارگری و شورایی منجر شود.
شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به عنوان بخشی از آلترناتیو چپ و کمونیست با آگاهی از شرایط متحول و پر جنب و جوش ایران، اولا می‌کوشد تکاپو وتقلاهای ارتجاعی جناحهای مختلف بورژوازی، از جمله مشروطه خواهان و رضا پهلوی را خنثی و ناکام سازد، ثانیأ با اتکا به مبارزه و قدرت طبقه کارگر در پیوند با جنبشهای اجتماعی رادیکال تلاش می‌کند مبارزات درخشان جاری را به یک تحول انقلابی بنیادین و زیرو روکننده به نفع طبقه کارگر ومحرومان جامعه سوق دهد. ما همگام وهمدوش با طبقه کارگر وتوده‌های زحمتکش ایران، ضمن به دست گرفتن پرچم وپلاتفرم انقلابی سرنگونی جمهوری اسلامی، به سهم خود نمیگذاریم تا باردیگرسرنوشت ومقدرات جامعه ایران بعدازسرنگونی جمهوری اسلامی توسط امپریالیستها وآلترناتیوهای رنگارنگ و استثمارگروسرکوبگرسرمایه وثروت رقم بخورد.

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست
امضاها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت
۲۱خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy