Thursday, Jun 16, 2022

صفحه نخست » "سخنرانی آتشین مسیح علینژاد در کنار بلینکن و زلنسکی"

masih_061522.jpgکمیته یهودیان آمریکا جایزه شجاعت اخلاقی را به مسیح علی‌نژاد اهدا کرد

ایندیپندنت فارسی - کمیته یهودیان آمریکا روز سه‌شنبه جایزه شجاعت اخلاقی را به مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار ایرانی اهدا کرد.

کمیته یهودیان آمریکا در اجلاس جهانی ۲۰۲۲ که در نیویورک برگزار شد، اعلام کرد که به دلیل سرسختی مسیح علی‌نژاد در مبارزه با جمهوری اسلامی و تعهد او به حمایت از حقوق بشر، جایزه شجاعت اخلاقی را به او اهد می‌کنند.

مسیح علی‌نژاد هنگام دریافت این جایزه به دشمنی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، اسراییل و زنان آزاداندیش ایرانی اشاره کرد. او ضمن قدردانی از هداکنندگان این جایزه گفت آن را با «زنان شجاع ایرانی که از زمان انقلاب به عنوان شهروند درجه دو شناخته می‌شوند، تقسیم می‌کند.»

تحلیل کانال کوچه:

***

مسیح علی‌نژاد در ایران خبرنگار پارلمانی بود و مقاله‌ها‌ی او درباره فساد نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه‌ها را جلب کرد. او پس از انتخابات جنجالی ۱۳۸۸، ایران را ترک کرد. علی‌نژاد در این سال‌ها هدایت کارزارهای متعددی از جمله «نه به حجاب اجباری» را بر عهده داشته است. مسیح علی‌نژاد در این اجلاس گفت: «حجاب اجباری برای جمهوری اسلامی مانند دیوار برلین است برای کمونیسم و فروپاشی آن به سقوط جمهوری اسلامی می‌انجامد.»

اجلاس کمیته یهودیان آمریکا در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشده بود. مراسم روز سه‌شنبه که برای سه روز ادامه دارد با سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین آغاز شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در پیامی ویدیویی برای این اجلاس بر تعهد کشورش بر مقابله با یهودستیزی و جلوگیری از دستیابی جمهوری سلامی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا، سفیران امارات متحده عربی، مراکش، بحرین و اسراییل نیز حضور داشتند و درباره پیمان ابراهیم و منافع عادی‌سازی روابط اسراییل با کشورهای عربی بحث و تبادل نظر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy