Friday, Jun 17, 2022

صفحه نخست » تعجب و ناباوری رئیسی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

raeisi.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه پتروشیمی ایران، ابراز تعجب و ناباوری کرد و گفت که دولت آمریکا از یک طرف پیام مذاکره برای دستیابی به توافق برای تهران می‌فرستد و از طرف دیگر فهرست تحریم‌های خود را علیه ایران طولانی‌تر می‌کند. رئیسی سپس گفت که جهان باید به جمهوری اسلامی ایران حق بدهد که به آمریکا اعتماد نکند، زیرا این کشور تعهدات خود را نقض می‌کند.

دیروز پنجشنبه شانزدهم ژوئن، خزانه داری آمریکا شبکۀ تولیدکنندگان پتروشیمی ایران از جمله شرکت‌های صوری آن در چین و امارات متحد عربی را هدف مجازات‌های جدید قرار داد. خزانه داری آمریکا معتقد است که این شبکه و شرکت‌های وابسته به آن تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنند و نقشی تعیین کننده در فروش فرآورده‌های پتروشیمی ایران در خارج به ویژه به چین و دیگر کشورهای آسیای شرقی دارند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در تحریم‌های خود، خزانه داری آمریکا تدابیر تنبیهی نیز علیه شرکت‌ها و افراد چینی و هندی واسطه نیز اعمال کرده که همگی فروش غیرقانونی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران را تسهیل می‌سازند. به گفتۀ خزانه داری آمریکا سپاه پاسداران و نیروی قدس در ساماندهی این شبکه و شرکت‌های تابع آن نقش اصلی را ایفا می‌کنند و از این طریق به منابع هنگفتی دست می‌یابند.

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گویای اگر نه شکست، دست‌کم بن‌بست مذاکرات وین برای احیای برجام است و در عین حال ناامیدی غرب از سرانجام این مذاکرات را نشان می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy