Monday, Jun 20, 2022

صفحه نخست » صدای انفجار جمعه شب در غرب تهران؛ احتمالا حمله پهپادی به تأسیسات سپاه از داخل ایران بوده

attack_062022.jpgالعربیه - حمله به این تاسیسات، که یکی از مهمترین تأسیسات نظامی سپاه پاسداران محسوب می‌شود، از داخل خاک ایران صورت گرفته است

منابع خبری به می‌گویند صدای انفجاری که جمعه شب در غرب تهران شنیده شد، در اثر حمله پهپادی به تاسیسات تولید صنایع نظامی «شهید همت» متعلق به سپاه پاسداران بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «آی 24 نیوز» اسرائیل، یکشنبه 19 ژوئن، «منابع ایرانی» گفته‌اند حمله به این تاسیسات، که یکی از مهمترین تأسیسات نظامی سپاه پاسداران محسوب می‌شود، از داخل خاک ایران صورت گرفته است.

به گفته این منابع، این حمله را هواپیماهای بدون سرنشینی که از فاصله ده کیلومتری تاسیسات شهید همت برخاسته بودند، صورت دادند؛ و پایگاه‌های پدافندی ایران پس از این حمله پهپادی در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

این منابع افزودند که حمله پهپادی مذکور هم‌اکنون مورد بررسی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است، و امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران صبح شنبه به این تاسیسات سر زده است. مقامات ایرانی بارها از «نفوذ» جاسوسان خارجی به نهادهای امنیتی ایران شکایت کرده‌اند.

به گفته «آی 24 نیوز»، حمله پهپادی ادعایی به تاسیسات شهید همت در بحبوحه افزایش تنش میان ایران و جامعه جهانی بر سر برنامه مناقشه‌آمیز هسته‌ای این کشور صورت می‌گیرد.

هفته پیش تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که ایران در حال آماده‌سازی برای پرتاب موشک بالستیک به فضاست. یک مقام دفاعی ایران بعدا این امر را تایید کرد و گفت تهران قصد دارد دو پرتاب آزمایشی انجام دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین حاکی از آن است که ایران در حال ساخت یک شبکه گسترده تونل زیرزمینی در جنوب نیروگاه هسته‌ای نطنز است. به‌دنبال انتشار گزارش روزنامه «نیویورک‌تایمز» درباره این اقدام تهران، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات ساخت این تونل‌ها را تایید کرد.

کمالوندی، جمعه 27 خرداد به «نورنیوز»، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران گفت، ساخت این تونل‌ها با هدف «افزایش ضریب حفاظت» از مراکز هسته‌ای این کشور صورت می‌گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy