Monday, Jun 20, 2022

صفحه نخست » افزایش برنامه‌های صدا و سیما با محوریت نقد غرب و مقابله با تطهیر پهلوی

irib_062222.jpgصدای آمریکا - رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه شورای معاونان این سازمان از سیاست‌های جدید رسانه دولتی ایران، که زیر نظر مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، فعالیت می‌کند، به عنوان «سند تحول» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا در روز چهارشنبه یکم تیر، این سند شامل ۱۲ محور اصلی است که از جمله «مقابله با جریان ارتجاع و تطهیر پهلوی»، «نقد غرب و هجو غرب‌زدگی»، «تقویت هویت جهانی امتی با بازنمایی قدرت نرم ایران اسلامی در جهان»، «الگوی زن انقلاب اسلامی»، «ایثار مقاومت شهادت و توسعه سبک زندگی ایثارگرانه»، و «سبک زندگی و خانواده با محوریت سبک زندگی انقلابی» است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، با بیان این که «همه فرایندهای تحولی باید در نهایت منجر به تحول در آنتن شود»، گفت: «ما اولویت را به سرفصل‌های تحولی در حوزه محتوا داده‌ایم. برای این که به تحول در محتوا برسیم حتما به تحول رویکردی و نیز تحول در سازوکارها نیاز داریم.»

این در حالی است که بنا بر گزارش‌ها و ویدیوهای منتشره در سال‌های اخیر اقبال مردم ایران به خاندان پهلوی افزایش یافته و شعارهایی از جمله «رضا شاه، روحت شاد»، «رضا رضا پهلوی»، «ای شاه ایران، برگرد به ایران»، «ایران که شاه نداره، حساب کتاب نداره»، و «چه اشتباهی کردیم، که انقلاب کردیم» از سوی مردم در اعتراضات خیابانی سر داده می‌شود و آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی ۱۴ خرداد تلویحا نسبت به بازگشت پادشاهی به ایران ابراز نگرانی کرده است.

همچنین، بی‌اعتمادی به گزارش‌ها و اخبار صدا و سیمای جمهوری اسلامی بارها در اعتراضات مردمی مورد تأکید قرار گرفته و علیه آن شعارهایی از جمله «ننگ ما، صدا و سیمای ما» سر داده شده است. همچنین این رسانه که با عنوان «ملی» معرفی می‌شود، به عنوان «رسانه مِیلی» توصیف شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy