Friday, Jun 24, 2022

صفحه نخست » نماینده اسبق اتحادیه اروپا: فروپاشی سپاه عاملی تعیین‌کننده برای سقوط رژیم ایران است

01_sepa.jpgالعربیه - به گفته استیونسون، امروزه رژیم اسلامگرا مورد نفرت «هشتاد میلیون ایرانی سرکوب‌شده و فقیر» است

استروان استیونسون، تحلیلگر سیاسی و نماینده اسبق اتحادیه اروپا، در مقاله‌ای برای وبگاه «اسکاتس‌من» نوشته سپاه پاسداران را آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین انقلاب اسلامی، به مثابه «نسخه اسلامگرایانه» گشتاپو، پلیس مخفی مخوف نازی‌ها، برای گسترش سیاست خشونت‌آمیز و تروریسم در داخل و خارج از مرزهای ایران بنیان گذاشت.

به گفته وی، امروزه رژیم اسلامگرا مورد نفرت «هشتاد میلیون ایرانی سرکوب‌شده و فقیر» است، اما دو پایه، یکی «ولایت فقیه» و دیگری «سپاه پاسداران»، هنوز هم آن را به هر ترتیبی که شده سر پا نگه داشته‌اند. با این حال همه می‌دانند که هیچ صندلی نمی‌تواند تنها با دو پایه دوام بیاورد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

قاسم سلیمانی، فرمانده مقتول «نیروی قدس» سپاه، تنها به خامنه‌ای، رهبر ایران پاسخگو بود، و به همین دلیل هم بسیاری وی را «دومین فرد قدرتمند» جمهوری اسلامی معرفی می‌کردند. مرگ سلیمانی به طور جدی سپاه را تضعیف و «پایه دوم دیکتاتوری دینی» را متزلزل کرد.

به باور این تحلیلگر، خامنه‌ای می‌داند که سپاه در حال فروپاشی است و از این قضیه وحشت دارد. اکنون دیگر تنها گذر زمان است که تعیین می‌کند سپاه چه موقع فرو می‌پاشد و خامنه‌ای می‌داند که اگر سپاه فرو بریزد، رژیم اسلامگرایانه‌ او نیز رفتنی است.

انزجار روزافزون مردم ایران از سپاه نشانه روشنی است که این پایه رژیم در حال فروپاشی است. نفرت مردم از آخوندها، همراه با فروپاشی سپاه، ناقوس مرگ رژیم ولایت فقیه، که سنگ بنای حکومت بنیادگرای اسلامی را گذاشت، به صدا در خواهد آورد.

با این وجود، استیونسون گوشزد می‌کند که تنها شانس بقای «دیکتاتوری تئوکراتیک متزلزل» این است که کشورهای غربی، به هوای احیای «برجام»، دومرتبه تلاش کنند با رژیم ایران «مماشات» کرده و سپاه را از «فهرست تروریستی» خارج کنند.

این نمایند اسبق اتحادیه اروپا در نهایت تاکید می‌کند که تنها سرنگونی «آخوندهای ظالم» منجر به بازگشت صلح، عدالت و آزادی به مردم ایران خواهد شد؛ و غرب باید از مردم ایران حمایت کامل کند و بداند که فروپاشی سپاه، عاملی تعیین‌کننده برای سقوط رژیم ولایت فقیه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy