Saturday, Jun 25, 2022

صفحه نخست » تیراندازی یک شهروند ایرانی‌الاصل در باشگاه شبانه نروژی ۲ کشته و ۲۱ زخمی بر جا گذاشت

01_nrk.jpgایندیپندنت فارسی - به گفته پلیس نروژ، ضارب ۴۲ ساله که یک شهروند نروژی ایرانی الاصل است، بازداشت شده است.

پلیس نروژ اعلام کرد که در جریان تیراندازی در یک باشگاه شبانه و خیابان‌های اطراف آن در اسلو دو نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز،‌ سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفت یک مظنون که گمان می‌رود تنها عامل این جنایت باشد، دستگیر شده اما هنوز مشخص نیست که انگیزه این حمله چه بوده است.

مقام‌های پلیس در یک کنفرانس خبری گفتند مردی که پس از تیراندازی دستگیر شد، یک شهروند نروژی ایرانی‌الاصل بوده که قبلا برای پلیس شناخته‌شده بود، اما جرایم بزرگی در کارنامه نداشت. آنها گفتند که در ارتباط با این حمله دو اسلحه گرم کشف کرده‌اند.

Snap639427.jpg

به گفته پلیس، جنایت از «میخانه لندن» شروع و به بعد به خیابان مجاور کشیده شده است. میخانه لندن یک بار و باشگاه شبانه معروف همجنسگرایان در شهر اسلو است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

یکی از شاهدان ماجرا در شبکه تلویزیونی عمومی نروژ گفت: «مردی را دیدم که با یک کیف وارد شد، سپس اسلحه را برداشت و شروع به تیراندازی کرد.»

مظنون چند دقیقه پس از شروع تیراندازی بازداشت شد. پلیس این مرد ۴۲ ساله را به قتل و اقدام تروریستی متهم کرده است.

Snap639430.jpg

یوناس گار استوره، نخست وزیر نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یک حمله وحشتناک به مردم بی‌گناه بود. ما هنوز نمی‌دانیم پشت این اقدام وحشتناک چیست، اما به جامعه همجنسگرایان که ترسیده یا سوگوارند، می‌گویم که ما در کنار شما هستیم.»

بیمارستان دانشگاه اسلو نیز اعلام کرد که در پی این تیراندازی به حالت هشدار قرمز درآمده است.

Snap639426.jpg

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس نروژ اعلام کرده است این تیراندازی به عنوان یک حمله تروریستی احتمالی در حال بررسی است.

نروژ چند ماه پیش قانونی که رابطه جنسی همجنسگرایان را جرم‌انگاری می‌کرد، لغو کرد. تیراندازی در باشگاه اسلو ساعاتی قبل از آن انجام شد که در این شهر رژه سالانه همجنسگرایان در اواخر روز شنبه برگزار شود. در حال حاضر برگزاری این مراسم و رویدادهای مرتبط با آن لغو شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy