Tuesday, Jun 28, 2022

صفحه نخست » انتقاد شدیداللحن معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی از دوران پهلوی

enteghad_062822.jpgرادیو فردا - معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه ششم تیر در سخنانی به انتقادی بسیار تند از دوران پهلوی در ایران پرداخت و از نگاه مثبت «برخی» شهروندان به آن دوره ابراز «تعجب» کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد عباسی در این سخنان، محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران را فردی خواند که به گفته او «جز مسائل جنسی و فسادانگیز به چیز دیگری نمی‌اندیشید.»

محمد عباسی برای این ادعای خود شواهدی ارائه نکرد.

معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی همچنین گفت که به گفته او «جای تعجب است که امروز برخی افراد تصور می‌کنند در دوران پهلوی همه چیز گل و بلبل بوده است.»

او در ادامه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که کل دوره پهلوی در ایران «جز فساد، ابتذال، مزدوری و کثافت‌کاری خبر دیگری نبود.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که مدت‌ها است در اعتراضات اصناف و گروه‌های مختلف در ایران، شعارهایی در حمایت از خانواده پهلوی سر داده می‌شود و برخی معترضان از اینکه انقلاب کردند، ابراز ندامت می‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز ۱۴ خرداد، همزمان با سالروز مرگ روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته بود هر کس به دنبال پیاده‌کردن سبک زندگی دوران پهلوی در ایران باشد، «مرتجع» است.

وی افزوده بود: «در دوران پهلوی سبک زندگی غربی حاکم بود. انقلاب آن را پس زد. هر کسی که به سمت زندگی و فرهنگ غربی برود مرتجع است. نگذارید کشورتان به سمت ارتجاع برود.»

اظهارات وی یک روز پس از سخنان رضا پهلوی، آخرین شاهزاده ایران، مطرح شد که در جمع خبرنگاران و فعالان سیاسی در شهر واشینگتن خطاب به مردم ایران سخنرانی کرد.

شاهزاده رضا پهلوی روز ۱۳ خرداد، هم‌زمان با سالمرگ روح‌الله خمینی، در پیامی تلویزیونی گفت که اکنون بزرگ‌ترین «اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی، ملت ایران» است و خواستار اولویت‌بخشی به ایجاد سازوکاری هماهنگ‌کننده برای مدیریت جنبش‌های اعتراضی و اعتصابات در ایران شد.

روز چهارشنبه، یکم تیر، ۱۲ تشکل با انتشار بیانیه‌ای مشترک با حمایت از سخنرانی اخیر رضا پهلوی اعلام کردند «امروز بیش از هر زمان دیگر به کوشش فعالانه خود برای ایجاد و حفظ هماهنگی در صفوف مخالفان حکومت اسلامی ادامه می‌دهیم».

پیش از این، ۲۰ خرداد، شش سازمان سياسی منتقد و مخالف جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی ولیعهد پیشین ایران، او را به «نفی اپوزیسیون» و تلاش برای «مصادره کردن اعتراضات مردمی به سود خود» با هدف آن‌چه «پروژه رهبرتراشی» سلطنت‌طلبان خوانده‌اند، متهم کرده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy