Thursday, Jun 30, 2022

صفحه نخست » صلح خاورمیانه از مسیر آزادی مردم ایران می‌گذرد

blackwell_063022.jpgالعربیه - کن بلک‌ول، سفیر پیشین ایالات متحده در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، در مقاله‌ای برای وبگاه «سی.ان.اس نیوز» می‌نویسد صلح خاورمیانه از مسیر سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی مردم ایران می‌گذرد، و آمریکا به این منظور باید با مردم ایران یک «اتحاد راهبردی» ایجاد کند.

به گفته بلک‌ول، «رژیم آیت‌الله‌ها» در خانه با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است. اعتراضات ضد رژیم با شعارهایی همچون «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر رئیسی» ادامه دارد، و رژیم از سرکوب آنها عاجز شده است. این نشان می‌دهد که ایران مستعد «تغییر رژیم» است.

به گفته این مقام پیشین آمریکایی، آینده ایران با تلاش برای آزادی، دموکراسی و یک سیستم کثرت‌گرا گره خورده است، که آشکارا با «دیکتاتوری شاهنشاهی» و «حاکمیت استبدادی آخوندی» تفاوت دارد.

چنانکه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اخیرا خاطرنشان کرد: «رژیم تهران تلاش می‌کند به جهان بقبولاند که معترضان در ایران خواهان بازگرداندن دیکتاتوری شاه هستند، ولی دروغ‌های آنها ما را گمراه نمی‌کند.»

بلک‌ول می‌گوید با وجودی که اختلافات بر سر سیاست بین‌الملل در عرصه سیاست آمریکا افزایش یافته است، اما «بغرنج ایران» هنوز هم مورد اجماع کمابیش جناح‌های مختلف سیاسی در ایالات متحده قرار دارد.

به گفته وی، دولت بایدن باید مذاکرات برای احیای «برجام» را متوقف کند، از مردم ایران حمایت کند، و روی این امر تاکید کند که ایالات متحده هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای به تهران را نمی‌دهد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

بلک‌ول در انتها تاکید می‌کند در حالی که مردم ایران شجاعانه به خیابان‌ها آمده‌اند تا کشورشان را از چنگال «آخوندهای ظالم» درآورند و سرنوشت خود را در دست گیرند، آمریکا باید با مردم ایران یک «اتحاد راهبردی» برقرار کند.

به نظر این مقام پیشین، چنین کاری هم از منظر «اخلاقی» و هم از نظر «استراتژیک» صحیح و لازم است؛ و «در حالی که به هیمنه آیت‌الله‌ها در ایران ترک افتاده، اکنون زمان عمل است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy