Thursday, Jun 30, 2022

صفحه نخست » پیام پوتین به فنلاند و سوئد

putin_063022.jpgصدای آمریکا - ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت که اگر پس از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده زیرساخت‌های خود را در این دو کشور مستقر کند، روسیه نیز به همین شکل پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین پس از گفتگو با رهبران منطقه در ترکمنستان، به تلویزیون دولتی روسیه گفت: «در مورد سوئد و فنلاند، ما مشکلاتی را که با اوکراین داریم، با آن‌ها نداریم. آنها می خواهند به ناتو بپیوندند، ادامه بدهند.»

پوتین گفته: «آنها باید بفهمند که تاکنون هیچ تهدیدی وجود نداشته، اما اگر نیروهای نظامی و زیرساخت‌ها در آنجا مستقر شوند، ما باید به همان اندازه پاسخ دهیم و تهدیداتی مشابه را برای سرزمین‌هایی که تهدیدات علیه ما از آنجا ایجاد می‌شود، ایجاد کنیم».

پوتین مدعی شده که بدتر شدن روابط مسکو با هلسینکی و استکهلم، به دلیل عضویت آنها در ناتو اجتناب ناپذیر است. او در همین راستا می‌گوید:«همه چیز بین ما خوب بود، اما اکنون ممکن است تنش‌هایی به وجود بیاید. این تنش‌ها اگر تهدیدی برای ما وجود داشته باشد، اجتناب ناپذیر است».

اظهارات پوتین‌ یک روز پس از «لغو وتوی اعمال‌شده توسط ترکیه» بیان می‌شود. ترکیه که تا پیش از این با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو مخالفت می‌کرد، بعد از اینکه خواسته‌هایش توسط کشورهای شمال اروپا برآورده شد، درباره درخواست فنلاند و سوئد برای پیوستن به این ائتلاف موافقت خود را اعلام کرد.

پوتین همچنین به تلویزیون دولتی روسیه گفته که اهداف آن‌چه مسکو «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می‌نامد، بدون تغییر باقی مانده است و هدف آن «آزادسازی» منطقه دونباس در شرق اوکراین و ایجاد شرایطی برای تضمین امنیت روسیه است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy