Thursday, Jun 30, 2022

صفحه نخست » افشای نام کنسول سابق اسرائیل که ایران قصد ترورش را داشت؛ ۴ نفر در ترکیه روانه زندان‌ شدند

israel.jpg ایران اینترنشنال ـ یوسف لوی سیفری، سرکنسول پیشین اسرائیل در استانبول که از جامعه "ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌پلاس" است، همراه زوج خود، از اهداف گروه ترور جمهوری اسلامی در استانبول بودند که پیش از وقوع سوءقصد، با هواپیمای شخصی به اسرائیل بازگردانده شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جوخه ترور جمهوری اسلامی در همان هتلی اقامت داشتند که لوی سیفری، همراه شریک زندگی خود، رونی گلدبرگ، بخشی از تعطیلاتشان در استانبول را در آن می‌گذراندند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌ها در ترکیه، کنسول سابق اسرائیل که از اقامت ایرانی‌ها در این هتل اطلاع نداشته، در عملیاتی پیچیده نجات یافته و به اسرائیل بازگردانده شده است.

از سوی دیگر اما با حکم دادگاه، چهار نفر از عاملان وابسته به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی که به اتهام تلاش برای ترور اسرائیلی‌ها در ترکیه بازداشت شده‌اند، روانه زندان شدند.

همزمان جزییات دیگری از اهداف این سلول ترور از سوی رسانه‌های اسرائیل و ترکیه منتشر شد.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند هفت متهم از هشت مظنون این پرونده، روز پنج‌شنبه (۹ تیر) تحت تدابیر شدید امنیتی به دادسرا منتقل شدند. بازجویی از یک مظنون که از مهره‌های کلیدی تیم ترور بوده، از سوی نیروهای پلیس ادامه دارد.

همچنین بر اساس این گزارش، یک نفر به صورت مشروط تا پایان دادرسی آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در بی‌اوغلو، بیلیکدوزو و بویوکچمجه استانبول، سه قبضه اسلحه، سه عدد صدا خفه‌کن، دو دستگاه لیزر، ۴۲ گلوله، انواع و مقادیر مختلف مواد مخدر، شش گذرنامه جعلی، مقداری پول و اسناد دیجیتال و سازمانی کشف و ضبط شده است.

یک موتورسیکلت هم که گمان می‌رود شبکه ترور قصد داشته در عملیات خود از آن استفاده کند نیز ضبط شده است.

رسانه‌های ترکیه اما به نقل از نیروهای امنیتی این کشور فاش کردند سلول ترور دو حمله علیه اسرائیلی‌ها در ترکیه برنامه‌ریزی کرده بود.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، اولین هدف اعضای این سلول، سرکنسول بازنشسته اسرائیل در استانبول بود که در گذشته در مأموریت‌های زیادی از طرف اسرائیل انجام داده است.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، هدف بعدی تیم ترور جمهوری اسلامی، گروه‌های گردشگری اسرائیلی بودند که در حال گردش در استانبول بودند.

نفتالی بنت، نخست وزیر وقت اسرائیل، پیش از این در پیامی ویدئویی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و نیروهای امنیتی این کشور و اسرائیل به‌ دلیل تلاش‌هایشان برای خنثی کردن طرح حمله‌های احتمالی علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه، تشکر کرد.

افشای طرح جمهوری اسلامی برای کشتن اتباع اسرائیلی در ترکیه منجر به بحران دیپلماتیک میان تهران و آنکارا و همچنین برکناری حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شد.

ترکیه برنامه سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را چندین بار به تعویق انداخت تا این که بالاخره این سفر دوشنبه گذشته انجام شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy