Saturday, Jul 2, 2022

صفحه نخست » پلیس پیکر بی‌جان برادر جانباخته جنبش سبز را در خانه اش در شهر اسن آلمان پیدا کرد

germany_070222.jpgبی بی سی - سهیل اعرابی،‌ برادر سهراب اعرابی از کشته‌شدگان اعتراضات ۸۸ و فرزند پروین فهیمی از مادران دادخواه، در حالی که پس از کشته شدن برادرش در «مهاجرتی اجباری» در آلمان زندگی می‌کرد، درگذشت.

سهیل اعرابی که متولد سال ۱۳۶۵ بود، در سال ۱۳۹۲ به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که احتمال دستگیری او در ایران مانع دادخواهی مادرش می‌شد و نیروهای امنیتی مادر او را تهدید کرده بودند که «ممکن است عزیزان دیگری را هم از دست بدهد.»

او پیشتر در سلسله فعالیت‌هایش برای دادخواهی، در اعتراض به اظهارات صادق لاریجانی، رئیس وقت قوه قضاییه که تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های سال ۸۸ را یک نفر اعلام کرده بود،‌ نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد و به آزار خانواده کشته‌شدگان اعتراض‌ها ۸۸ اعتراض کرد.

آقای اعرابی ۹ سال پیش به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که کشته شدن برادرش زندگی او را «به کلی تغییر داده و مجبور شده است زندگی و وطنش را از دست بدهد.» او گفته بود: «چرا باید آلمان باشم؟ چرا در یک کشور غریب باید مجبور باشم زندگی کنم؟»



پلیس آلمان هنوز علت مرگ آقای اعرابی را اعلام نکرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت بی بی سی

پروین فهیمی سال گذشته در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی از ادامه پیگیری‌هایش برای شناسایی «عاملان و آمران قتل فرزندش» خبر داد و گفت به او پیشنهاد کرده‌اند که دیه فرزندش را دریافت کند که او نپذیرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy