Sunday, Jul 3, 2022

صفحه نخست » ماکرون: تلاش می‌کنیم برای توافق هسته‌ای ایران را سر عقل بیاوریم

macron_070522.jpgرادیو بین المللی فرانسه - رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز سه شنبه درباره آخرین گفتگوها برای احیای برجام که در دوحه برگزار شد، گفت مشخص نیست که مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی برای چه به دوحه آمده بودند، زیرا به گفته او آنها به پیشنهادهای هماهنگ‌کننده این مذاکرات، یعنی اروپایی‌ها پاسخ مثبت ندادند و آماده پاسخگویی نبودند.

رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در دیدار با یائیر لاپید، نخست وزیر جدید اسرائیل در پاریس، از این که تهران همچنان از تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای بر سر میز مذاکذات «سر باز می‌زند»، ابراز ناخرسندی کرد.

امانوئل ماکرون در این دیدار که در الیزه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه انجام شد، گفت: «ایران همچنان از بهره‌گیری از فرصت پیش آمده برای دستیابی به توافق [هسته‌ای] مطلوب سر باز می‌زند. [...] ولی ما همچنان در پیوند نزدیک با هم‌پیمانان‌مان به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا بار دیگر ایران را سر عقل بیاوریم.»

نخست وزیر اسرائیل پیش از سفر به پاریس گفته بود که بخش مهمی از گفتگوهای او با رئیس جمهوری فرانسه درباره پرونده هسته‌ای ایران و نیز حملات «مکرر» حزب الله لبنان به تأسیسات گازی اسرائیل خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

روز ١١ تیر، حزب الله لبنان با سه پهپاد قصد حمله به سکوی گازی کاریش اسرائیل واقع در دریای مدیترانه را داشت که با رهگیری ارتش اسرائیل این حمله خنثی شد.

لاپید بامداد سه شنبه همچنین گفته بود که نظر اسرائیل در مورد مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران و بازگشت به برجام برای جامعه بین‌الملل مهم است.

رابرت مالی: معلوم نیست ایرانی‌ها برای چه به دوحه آمده بودند

از سوی دیگر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه درباره آخرین گفتگوها برای احیای برجام که در دوحه، پایتخت قطر برگزار شد، گفت مشخص نیست که مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی برای چه به دوحه آمده بودند، زیرا به گفته او آنها به پیشنهادهای هماهنگ‌کننده این مذاکرات، یعنی اروپایی‌ها پاسخ مثبت ندادند و آماده پاسخگویی نبودند.

مالی گفت کشورش امیدوار بود ایرانی‌ها چیزی برای ارئه داشته باشند، اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای روز چهارشنبه بدون نتیجه در دوحه به پایان رسید، اما جمهوری اسلامی و اتحادیه اروپا بدون مشخص کردن تاریخ، اعلام کردند که به تماس‌های خود ادامه خواهند داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy