Monday, Jul 4, 2022

صفحه نخست » تظاهرات زنان در تهران علیه حجاب اجباری

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۵۹؛

به گزارش دیدبان تاریخ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۱۵ تیر سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید، که تیتر یک آن از تصمیمات مهم شورای انقلاب درباره کارمندان خبر داده و همچنین ضوابط جدید پاکسازی ادارات که در آن آمده است؛ کلیه کسانی که بارای کمیته های پاکسازی منفصل خدمت می شوند در یک کانون فکری_تولیدی متمرکز می شوند.
21.jpg

اما پیام‌ امام درباره حرام بودن تعرض به زنان بی حجاب و تظاهرات جمعی از زنان علیه پوشش اسلامی و چاپ‌ تصویری از این‌ مراسم نیز در صفحه نخست این نشریه به چشم می خورد که برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم؛

۱- امام خمینی رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ استعلام در مورد تعرض عده‌ای از افراد ناآگاه و احیانا ضدانقلاب به بانوان بی‌حجاب دستوری به این شرح صادر فرمودند؛

ممکن است تعرض به زن‌ها در خیابان و کوچه و بازار از ناحیه منحرفین و مخالفین انقلاب باشد. از این جهت کسی حق تعرض ندارد و این‌گونه دخالت‌ها بر مسلمانان حرام است. و باید پلیس و کمیته‌ها از این‌گونه جریانات جلوگیری کنند.

22.jpg۲- بعدازظهر روز شنبه ۱۴ تیر ۱۳۵۹ حدود سه هزار نفر از بانوان در مخالفت با اجباری کردن پوشش اسلامی زنان در اطراف دفتر نخست‌وزیر اجتماع کردند و ضمن شعارهای «آزادگی فرهنگ ماست - خاموش ماندن ننگ ماست»، «حجاب اجباری ملغی باید گردد»، «بیکاری، گرانی با حجاب حل نمی‌شود»، «به گفته مولا علی حجاب زن باطنی است»، «زنان زحمتکش‌اند، زحمتکشان آزاداند» دست به تظاهرات زدند.

23.jpg

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy