Thursday, Jul 7, 2022

صفحه نخست » قِر کمر روحانیون...

raghs_070622.jpgابومالش - ویژه خبرنامه گویا

نمی دانم چرا کسانی که نظرسنجی روزنامه ایران را انجام داده و به درستی نشان دادند که ۷۰ درصد مردم ایران شادکامند، این قدر به ناحق مورد نوازش ناموسی قرار گرفتند.

شادکامی مردم ایران آن قدر روشن است که نیازی به نظرسنجی ندارد. شما اگر جرئت کنید و در خیابان از رهگذران بپرسید که میزان شادکامی شما چقدر است؟ انگشت شست خود رابه شما حواله داده و می گویند شصت درصد.

علاوه بر آن اگر به راه رفتن امت اسلامی در خیابان ها نگاه کنید می بینید که شادکامی خود را در خیابان ها با قِر ریزی که درکمر دارند، نشان می دهند. حتی روحانیون که در طول ۱۴۰۰ سال حتی یکبار هم قِر نداده‌اند، اکنون زیرعبا قِرریز می دهند.

این خارجی ها که با فرهنگ قِر و حرکات موزون در کشور ما آشنایی ندارند و خودشان برای نشان دادن شادکامی، شلنگ تخته می‌اندازند، خیال می کنند چون ما قِردرشت نمی دهیم پس غمگین هستیم و ما را در لیست ده کشورغمگین جهان قرار داده‌اند.

خارجی ها باید بدانند که ما نمی توانیم برای نشان دادن شادکامی، قِر درشت بدهیم، برای این که درست است که جمهوری اسلامی ظاهراً سفت و مانند بتن آرمه به نظر می رسد، ولی بیشتر شبیه منارجنبان است و با یک قِر درشت و یا دیده شدن مو و یا مانتوی بالای زانوی زنان، مانند منارجنبان به لرزه می افتد. علاوه بر آن به فرض هم که اجازه بدهند که ما قِر درشت بدهیم، به محض اینکه بخواهیم قِر دادن را شروع کنیم، یاد شهادت حاج قاسم می‌افتیم وقِر توی کمرمان می خشکد.

در این نظرسنجی البته جرئت نکردند که اعلام کنند، ولی ظاهرا مردم چنان از دولت رئیسی راضیند که دیگر منتظر ظهور نیستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy